تاریخ : 1397/09/12 14:11
شناسه : 204747


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:امروز با تکیه بر نیروی خلاق جوان، ایران اسلامی جزو چند کشور برتر جهان در عرصه علمی است و سخنان بسیاری در این حوزه و حوزه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی دیگر برای گفتن دارد و آمریکا با قدرت دروغین خود از ایران می هراسد. 

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز، دکتر محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به میزبانی فرمانداری پاکدشت برگزار شد، اظهار کرد: دستاورد های انقلاب اسلامی در سه شاخه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می تواند به عنوان سرفصل های مهم بیان شود که هرکدام زیر شاخه های بسیاری را تکمیل می کند. 

وی گفت: به گفته شهید بهشتی، انقلاب جمهوری اسلامی انقلاب فرهنگی است. در کشورهای مختلف جهان مردم برای دنیای طلبی از هم پیشه می گیرند ولی در ایران برای رفتن روی مین از هم سبقت می گیرند، همچنین مردم ایران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هم سبقت می گیرند.

قمی بیان کرد: در زمینه انرژی هسته ای در زمان رژیم‌پهلوی هیچ بودیم، شاه با روس ها و آلمان ها قرارداد برای ساخت نیروگاه بوشهر بست اما وسایل و تجهیزات را پلمپ در نیروگاه بردند ولی کاری صورت نگرفت. حتی کشورهای طرف قرار داد پای پیمانشان نایستادند، اما امروز با تکیه بر نیروی خلاق جوان، ایران اسلامی جز چند کشور برتر جهان است و سخنان بسیاری در این حوزه و حوزه های علمی دیگر برای گفتن دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه سلولهای بنیادی، المپیادهای علمی و ورزشی دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران دارای مقام های اول و دومی جهان هستند؛ رشد علم و سوادآموزی حتی حضور بانوان محجبه در عرصه های مختلف و پیشرفت هایشان از دیگر افتخاراتی است که جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

وی افزود: امروز در حوزه پزشکی، در جمهوری اسلامی ایران رشد خوبی را شاهد هستیم به گونه ای که حتی توریسم برای درمان امراض مختلف همچون بیماری های صعب العلاج، دندانپزشکی، چشم پزشکی و... به ایران می آیند که این نقل و انتقالات آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند.

قمی در ادامه به شعار ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شعار " نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ایران" در جهان از سوی ایران اسلامی مطرح شد، این بدان معناست که مردم در انتخاب سهیم هستند مثل زمان پهلوی نیست که حتی انتخاب شاه از سوی آمریکا و انگلیس انجام می ر سد و مردم هیچ دخالتی در امور کشور نداشتند.

وی تصریح کرد: در زمان شاه به لحاظ اقتصادی ایران به خاطر فروش نفت آن هم به صورت خام مورد توجه آمریکا و انگلیس بوده که از نفت خودمان ۱/۴ به ما تعلق می گرفت و بقیه پیش کشی به آمریکا و انگلیس بود که فرآوری محصولات نفتی کشورمان را با چند برابر قیمت عرضه می کردند.

قمی افزود: در حوزه پالایشگاهی ما وابسته به خارج بودیم اما امروز به همت جوانان ایران اسلامی توانستیم رشد و پیشرفت خوبی داشته باشیم و حتی در جهان مطرح شویم.

وی بیان کرد: در روز نیروی دریایی شاهد رونمایی از ناو سهند بودیم، ناوی که می تواند موشک های دوربرد را حمل کند و در جابجایی نیرو و دیگر حوزه ها عملکرد های خوبی از خود نشان دهد، این موشک ها را امروز از اقتدار خود عزیزانی چون شهید" تهرانی مقدم" پدر موشکی ایران داریم؛ شاید برای برخی سئوال باشد که چرا آمریکا با این همه ادعا به ایران حمله نمی کند؟ آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران است و حتی لحظه نمی تواند قدرت و پیروزی های انقلاب اسلامی را تحمل کند و اگر امروز با این همه ادعا به ایران حمله نمی کند به خاطر ترس از ایران و قدرت نظامی جمهوری اسلامی است، آمریکا از قدرت و اقتدار و ایمان و سلاح های ایران می هراسد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موشک های دوربرد ایران اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب می تواند تل آویو را با خاک یکسان کند، این اقتدار را ما در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتیم اما امروز پیشرفت در این عرصه و زمینه هواپیما سازی را می بینیم که به کمک توان داخل انجام می شود.

وی بیان کرد: در زمان پهلوی ما برای آب و برق و گاز فقیر بودیم حتی شهرهای بزرگ نیز از این موهبت بهره مند نبودند اما امروز در روستاهای ما آسفالت، برق، آب، گاز، تلفن و دیگر امکانات، حتی زمین چمن و سالن های ورزشی وجود دارد که همه از آن می توانند بهره مند شوند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید