تاریخ : 1397/09/16 12:00
شناسه : 204776




امام‌جمعه موقت پاکدشت گفت: دانشجو  یک جوان بصیر، دشمن شناس و عالم به زمانه خود است و  تضاد بین ادعا تا حقیقت اروپائیان به وضوح براهمه روشن است. 

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار پاکدشت شاخه سبز، حجت الاسلام و المسلمین عباس مرادی خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز با فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب برگزار شد؛ رهبری بیانات مهم را بیان فرمودند نکات بسیار مهمی در آن نهفته بود که از مهمترین آن می توان به جایگاه نماز اشاره کرد.

وی گفت: رهبری از جایگاه مهم نماز در نقش زندگی یاد نمودند و فرمودند : بخش مهمی از گرفتاری های امروز بشریت، عموما و خصوصا به دلیل بی توجهی به حقیقت نماز، این عبادت بزرگ است.

مرادی افزود: نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اهمیت آن نیز در قرآن کریم ذکر شده است؛ نماز عبارتی است که اگر واقعا در دل و جان ما رسوخ کند سعادت به ما رو می کند بگونه ای که  گرفتاری ها و پریشانی ها از وجود و زندگی ما رخت بر می کند و دور می شود.

امام جمعه موقت پاکدشت بیان کرد: نماز ما را به معراج می برد و یک عامل مهم در رفع مشکلات است، اگر نماز این رابطه خدایی، تایید شود، به تعبیر خداوند متعال که در قرآن کریم آمده است نمازگزار از زشتی ها، دروغ و غارت بیت المال دور می شود؛ یادمان باشد نماز ظاهری نمی تواند به دل و جان مسلمان رسوخ کند.

وی تصریح کرد: اهمیت برپایی نماز در دانش آموزان بردوش آموزش و پرورش به عنوان نخستین نهاد آموزشی که دانش آموزان از ابتدا در آن گام می گذارند است و در گام بعد بر دوش دانشگاه هاست، اگر مدارس ما مزین به زینت نماز شوند و مرتبا نماز برپا شود دانش آموزان احساس آرامش می کنند، معلمین با والدین در خصوص اهمیت برپایی نماز در منزل صحبت کنند، اگر این مهم به خوبی انجام شود، دانش آموزی که نماز را با تمام وجود درک کرده به بلوغ برسد، نماز را ترک نخواهد کرد؛ لذا نماز عامل مهم سعادت بشریت است.


مرادی در ادامه به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز ۱۶ آذر سال ۳۲، آن زمان که معاون رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از کودتای که در۲۸ مرداد انجام دادن به ایران آمد، تعدادی از دانشجویان استکبار ستیز، شعار دادن و انزجار خود را از سیاستمداران آمریکا که در سیاست های ایران دخالت کرده بودند، ایستادند.

وی گفت: دانشجویان را به خاک و خون کشیدند و ۳ نفر از آنها را به شهادت رساندند؛ فرا رسیدن این روز را گرامی میداریم.

خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت افزود: دانشجو یعنی یک جوان بصیر، دشمن شناس، زمان و مکان شناس، شخصیتی که هم و غمش صرفا گرفتن مدرک نیست بلکه به دنبال به دست آوردن علم ضروری در زندگی و جامعه است، کسی که به زبان گویا قدرت نقد دارد و حرف و نظرش را به گوش همه می رساند.

وی بیان کرد: دانشجویان همیشه مورد عنایت رهبری قرار گرفتند و رهبری در خصوص دانشجویان می فرمایند: دانشجو یک جوان پویا، کوشا، آگاه به مسائل جامعه و مسائل مربوط به داخل و خارج است و مطلع به مسائل زمانه می باشد.

مرادی در ادامه اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در چابهار کرد و افزود: ایران از همان ابتدا قربانی تروریسم بوده است و در این مسیر ۱۷ هزار ایرانی را توسط منافقین کور دل از دست داده است؛ اروپائیان که علم مبارزه با تروریسم  رادر جهان دارند،اکنون تروریست ها را در دامن خود جای داده و با تروریسم ها با آرامش زندگی می کنند.

وی گفت: جنایتکاران بدانند با هر عنوانی که وارد می شوند ، نمی توانند مانع  پیشرفت ملت ایران اسلامی شوند اهداف ایران مشخص و پایدار است.

مرادی در انتهای خطبه گفت: از نیروهای امنیتی و نظامی و زحمت کش می خواهیم تا پیگیری و اقدامات خود را بیشتر کنند تا دیگر شاهد این حوادث تروریستی نباشیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید