گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/09/19 10:34
شناسه : 204816

رییس جمهوری ، مسئولیت برخی از وزارتخانه ها با توجه به ادغام آنها در چند سال گذشته را ' سنگین' ارزیابی کرد و گفت: لایحه تفکیک را طبق قانون به مجلس دادیم ولی نمایندگان به هر دلیل همراهی نکردند. اکنون هم با توجه به شرایط تحریم، تفکیک را ضروری می دانم.

« حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی» در نشست با وزیر معاونین و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: ما از اواسط دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم برخی از وزارتخانه ها باید به دو وزارتخانه تبدیل می‌شد و لایحه آن را هم به مجلس شورای اسلامی دادیم .یکی از آنها همین وزارتخانه بود که مسکن و شهرسازی از حمل و نقل و وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جدا شود.
رییس جمهوری اضافه کرد: من الان هم این کار را یک ضرورت می بینم و می دانستم، منتهی طبق قانون اساسی ما ناچار هستیم لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم و نمایندگان مجلس در این دو زمینه- به هر دلیلی که بود- همراهی نکردند.
وی با بیان اینکه این کار به نفع کشور بود، افزود: الان که در شرایط تحریم قرار داریم ، ما به وزارتخانه بسیار مهم و فعال بازرگانی نیاز داریم در حالی که صنعت و معدن را هم در داخل آن آورده ایم و با این وضع ، کار پیش نمی‌رود. وسیله ای که می تواند ده تن بار ببرد اگر 30 تن بار بگذارید حداقل سرعت آن کم می شود واین یک واقعیت است.
روحانی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی هم وزارتخانه‌ای بسیار سنگین است و مسکن و شهرسازی مقوله بسیار مهم هست و بخش حمل و نقل هم دنیای بسیار بزرگی است.
رییس جمهوری ادامه داد: ما در شرایط تحریم نیاز به کار ویژه‌ای در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی داریم و کار بسیار سنگین است با توجه به شرایطی که ما داریم بار سنگینی بر دوش وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت معدن و تجارت است که البته هردوشان تازه نفس هستند و این بار را بر دوش گرفتند.
وی یادآورشد: امیدواریم بهتر از شرایط گذشته شاهد خدمات باشیم .می خواهم از وزرای قبلی و تیم قبلی تشکر بکنم و همه آنهایی که در این دو وزارتخانه تلاش کردند به سهم خود کارهای بزرگی را انجام دادند.

پاسخی بگذارید