تاریخ : 1397/09/23 11:12
شناسه : 204849
فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: اقتصاد متکی به نفت ، اقتصادی شکننده و ناپایدار است و در مواقع بحران ، کشور را با چالش روبرو میکند.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز، هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در جلسه امور بانوان، با بیان اهمیت درک بودجه سال ۹۸ از سوی مسئولان اجرایی و دیگر ادارات و نهادها، تدوین بودجه سال 98 را بر اساس شرایط فعلی کشور ارزیابی کرده و گفتند در حال حاضر کشور درگیر جنگ اقتصادی است و بر همین اساس ، بودجه سال 98 با ملاحظات این وضعیت تدوین شده است.

وی گفت: اکنون کشور ما در شرایط خاصی به سر می برد و این شرایط ،ناشی از اقداماتی است که دشمنان و کشورهایی که سعی در دست اندازی به منافع کشوردارند، پدید آورده اند.

تمهیدی افزود: تنگناهایی در قالب تحریم ها به کشور ما تحمیل شده است که اثرات خود را در حوزه اقتصادی و معیشتی گذاشته و این شرایط یک شبه ایجاد نشده و طی سالهای متناوب بوجود آورده است. 

فرماندار پاکدشت افزود: بعد از امضای برجام ، گشایش هایی در عرصه اقتصادی، تولید و صادرات ایجاد شد، اما با روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا این تعهدات بین المللی نقض شد و به بهانه های مختلف زمینه خروج آمریکا از برجام را بوجود آورد و در این مسیر فشارهای زیادی به کشورهای دیگر تحمیل کرد تا آنها نیز از ایجاد مناسبات اقتصادی با ایران خارج شوند.

وی گفت: کشورهای غربی به دنبال تامین منافع مردم خود هستند آنچنان که ما نیز در کشورمان به دنبال تامین منافع ملت هستیم، طبیعتا این چالش ها دامنه اش در داخل کشور تاثیرگذار است و تاثیر این تحریم ها،محدودیت هایی را برای تولید کنندگان و صادر کنندگان بوجود آورده و اجازه نقل و انتقالات مالی در عرصه بین المللی را به کشور ما نمی دهند.

تمهیدی بیان کرد:تحریمها  تاثیرات نامناسبی بر اقتصاد کشور و معیشت خانواده ها ایجاد کرده است لذا دولت با توجه به این ملاحظات بودجه سال ۹۸ را تدوین کرده است .

وی افزود:در حال حاضر کشور درگیر جنگ اقتصادی است ، لذا  بودجه سال ۹۸ بر اساس همین ملاحظات و با توجه به شرایط فعلی کشور تدوین شده است. 

فرماندار شهرستان پاکدشت تصریح کرد: شاید دشمنان سعی کنند محدودیت های جدی را به کشور ما تحمیل کنند، اما دولت سعی کرده با افزایش دستمزد کارکنان دولت و تصویب طرح های حمایتی در بودجه 98 تاثیرات را در این حوزه به حداقل برساند ؛ در این شرایط  باید  نظارت دقیق بر قیمت های بازار صورت بگیرد، یک چرخه اقتصادی دقیقی لازم است تا بتوانیم شرایط اقتصادی سال ۹۸ را مدیریت کنیم.

وی افزود: لازم است همه مسئولان اجرایی با بودجه سال ۹۸ بیشتر آشنا شوند و توقعات را متناسب با شرایط کشور تنظیم کنیم تا در کنار هم با مدیریت صحیح از این شرایط بحرانی با آرامش و به سلامت عبور کنیم. 

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید