تاریخ : 1397/09/23 15:05
شناسه : 204851


امام جمعه پاکدشت گفت: رویش جوان انقلابی چندبرابر شده و این معجزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز،حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت برپایی نماز این فریضه  واجب، اظهار کرد: وقتی امر به معروف می کنید و یا با‌منکری برخورد می کنید این نشان دهنده ارزش تقواست؛ در نظر داشته باشید هیچ وقت هیچ مسئله ی باعث نشود که از نماز خواندن باز بمانید.

وی افزود: کارگر، کاسب، فرهنگی، روحانی به برپایی نماز اول وقت اهمیت بدهد حتی اگر در جلسه مهمی باشد با کسب اجازه به برپایی نماز اقدام کند.

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به دیدار اخیر خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم که در روز چهارشنبه هفته گذشته رخ داد،  بیان کرد: چهارشنبه هفته گذشته جمعی از خانواده های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، در این دیدار رهبر معظم انقلاب به نکات مهمی اشاره فرمودند که به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنم.

وی گفت: در این دیدار رهبری فرمودند "نقشه دشمن لو رفته؛ مسئولان فریب زبان بازی دشمن را نخورد؛ دشمن تلاش کرد تا با اختلاف افکنی بین مردم و مسئولان دو دستگی ایجاد کند؛دشمن تلاش کرد تا با ایجاد دو دستگی تابستان پرآشوبی را در ایران رقم بزند ولی موفق نشد، تابستان امسال یکی از بهترین تابستان ها بود؛ آمریکا دشمن خبیث است؛ ممکن است دشمن برای سال ۹۸ نقش هایی داشته باشد".

لزومی گفت: مردم و مسئولان باید به این نکات توجه کنند، البته مردم بیشتر از مسئولان به فرمایشات رهبری گوش می کنند.

لزومی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز جوان مومن و انقلابی چون شهید همت و خرازی آماده دفاع از انقلاب است؛ جوانان انقلابی امروز چون گذشته به مانند ستون انقلاب به میدان می آیند، این نشان دهنده  چند برابر شدن رویش انقلاب است که خود این معجزه انقلاب اسلامی ا ست.

خطیب نماز جمعه پاکدشت به ۲۷ آذر، روز شهادت آیت الله مفتح اشاره کرد و  گفت: به لحاظ علمی آیت الله مفتح در جایگاه بعد از آیت الله مطهری قرار داشت، ایشان فرزند فیضه و دانش دهنده دانشگاه بود، این عالم را در دانشگاه تهران پس از پیاده شدن از خودرو به رگبار بستند؛ روز شهادت این عالم بزرگ را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

وی افزود: قبل از انقلاب هم دانشجو و هم طلبه پشت سر امام برای به ثمر نشستن انقلاب حرکت کردند هم دانشجو و هم طلبه در زندان های رژیم‌پهلوی شکنجه شدن اما از مسیر خود بازنگشتند؛ اگر روزی خدای نکرده دشمن موفق به رخنه در بین حوزه و دانشگاه شود ملت ضرر می کند، تا جمله معروف امام خمینی(ره) را به گوش جان  داشته باشیم ،" از ولایت فقیه پشتیبانی کنید تا به مملکت آسیبی نرسد" دشمن به مقصود خود نمی رسد.

لزومی در ادامه خطبه به نقش شورای اسلامی شهر در قبال مردم اشاره کرد و گفت: مردم شهر مشکل دارند، شهر را رها نکنید، شما منتخبین مردم هستید با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنید.

خطیب نماز جمعه در پایان خطبه به فرا رسیدن وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: اگر دقت کرده باشید در بدو ورود و آغاز خواندن زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه(س) بیان شده که ابتدا تسبیحات حضرت زهرا(س) قرائت شود که خود این مسئله رازهای بسیاری را نهفته دارد، وجود حوزه علمیه و رویش علمای بزرگ اسلام در قم به خاطر حضور این‌بانوی مکرم اسلام است، وجود زن در خانه برکت است حالا اگر زنی که پیرو این بانوی بزرگ باشد لطف خدای را به همراه دارد؛ حضرت فاطمه معصومه(س) برای دیدن امام زمانش امام رضا(ع) از مدینه راهی مشهد شد که به قم رسیدند خبر شهادت برادر را دریافت کردند که نتوانستند طاقت بیاورند، ادب و ایمان ایشان زبانزد بود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید