تاریخ : 1397/09/23 20:45
شناسه : 204867

مهدی غلامی_ چندی پیش اداره کل ارشاد استان مرکزی بدون هیچ اطلاع رسانی به نمایندگان نشریات سراسری به یکباره نامه ای را به علی آقازاده استاندار مرکزی زد و در یک تخلف بزرگ از سوی آقازاده فعالیت بسیاری از نشریات سراسری غیرقانونی شد از جمله نشریاتی مانند همشهری، دنیای اقتصاد و... در این راستا آیین نامه ای از سالهای گذشته برای مطبوعات شرایطی را در نظرگرفته که صرفا برای ادارات کل مانند راه وشهرسازی و راهداری میباشد و اصلا شامل شهرداریها، شرکتهای وزارت نیرو و...نمیشود و در ضمن شامل گزارش و رپورتاژ در همین اداره کلها مجددا نمیشود و فقط شامل آگهیهای دولتی تحت عنوان میم الف میباشد ولی در اینجا این استاندار بدون خواندن این نامه با توجه به اینکه مدیر ارشاد استان این مهم را بارها ذکر کرده بود به صورت چشم بسته این نامه را امضا کرده و به همه دستگاه ها ارسال نموده و با این امر موجب سردرگمی و بعضا بیکاری بسیاری از خبرنگاران استان مرکزی شد.

نحوه اجرای این آیین نامه هم در استان مرکزی موجب تعجب همگان شده است چراکه در هیچ جای کشور به این روش انجام نمیشود و در این راستا در این استان همانند استانهای دیگر افراد به نزد استاندار رجوع کرده اند اما از آنجایی که این آقازاده خود دچار تخلف شده است ، امیدی به انجام این کار از سوی وی ندارند. 

گفتنی است این مهم را بارها خبرنگاران استان گوشزد کرده اند و استاندار وعده پیگیری جدی را داده ولی درنهایت امر چیزی جز وعده های بی عمل از وی ندیده ایم.

در این راستا خبرنگاران استان از دستگاه های قضایی،قاسم عبدالهی مدیرکل دادگستری استان، میرزایی مدیرکل بازرسی استانداری خواستار پیگیری فوری این تخلف هستند چراکه رسانه ها این چشمهای همیشه بیدار جامعه در حال حاضر به صورت غیرقانونی ممنوع فعالیت شده و در این فضا تنها کاسبان و منفعت طلبان استان مرکزی فضا را به بهترین وجه ممکن دیده اند.

در ضمن باید گفت روزنامه شاخه سبز تایید شده ولی به دلیل حذف رسانه های زیاد سراسری در استان مرکزی و غیرقانونی بودن این امر و جولان دادن بعضی از کاسبان و منفعت طلبان به شدت پیگیر این مهم میباشد تا حق و حقوق تضییع شده سایر رسانه مجددا برگردد.


پاسخی بگذارید