گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1397/10/9 13:24
شناسه : 205065

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه 98 که هفته گذشته توسط رییس جمهوری به مجلس تقدیم شد، با توجه به حساسیت و شرایط ویژه کشور قابل دفاع است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می کنم که لایحه بودجه 98 با تغییرات حداقلی تصویب می شود.
وی افزود: بودجه 98 متناسب با تحریم ها و فروش کم نفت بسته شده و تغییر قیمت ارز در بودجه مشخص و قابل لمس است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بیان کرد: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه و یک طرفه علیه ما اعمال شده است، باز هم روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت به فروش می رسد و این بدان معنی است که بخش قابل توجهی از بودجه عمومی کشور وابسته به نفت است.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: هنوز هم کماکان حدود 150 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور وابسته به فروش نفت است.
وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب وابسته بودن بودجه کشور به فروش نفت یک نقص است که این اشکال به همه دولت ها وارد است.
رییس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در لایحه بودجه 98 اتفاق جدی در بنیه دفاعی کشور نیفتاده و باید تقویت شود.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: برای واکسینه کردن انقلاب، دور زدن تحریم ها و به زانو درآوردن دشمن باید بنیه دفاعی کشور تقویت شود.
به گفته وی دولت بودجه 98 را متناسب با چالش های اقتصادی طراحی نکرده است، در حالیکه حداکثر تلاش باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید انجام شود.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال بیان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته برای توسعه اشتغال، سامانه کارا بسته است و اشکال جدی به بانک های عامل در ارایه تسهیلات اشتغالزایی وارد است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید در حوزه اشتغال و مبارزه با تورم و گرانی جدی تر ورود پیدا کند.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه 98 با رقم یکهزارو 703 میلیارد تومان سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

پاسخی بگذارید