تاریخ : 1397/10/12 15:45
شناسه : 205117


آیین تکریم حجت الاسلام موسوی و معارفه سیدحسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری با حضور دکتر مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران, روسای انجمن های هنری شهرستان ری  و رضا فغانی نایب رییس هیات مدیره و رابط خانه مطبوعات و رسانه های شهرستان های استان تهران  در شهرستان ری برگزار شد.


به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - مهرشاد کاظمی معاون امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری بیان کرد :شهرری با قدمت تاریخی 7 هزار ساله یکی از برجسته ترین شهرستان های استان تهران محسوب می شود. بنابراین فعالیت در این منطقه یکی از مهم ترین دوران خدمت است.


کاظمی افزود: وارستگی ری ریشه در عمق تاریخ دارد چون این منطقه یکی از 4 شهر اولیه در جهان است و در طول تاریخ با فراز و نشیب های گوناگونی روبرو بوده است و می توان تنها دلیل پیدایش استان تهران را در وجود این شهر دانست.
 

معاون امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود:مهاجرت مردم ری بر اثر حمله مغول به اطارف این شهرستان باعث گسترش ساخت و سازها و فرهنگ شد و یکی از عوامل توسعه حصار پایتخت وجود امامزاده طاهر(ع) بود چون صفویان مدعی دفن جدشان در این مکان مقدس بودند.

وی خاطر نشان کرد : مردم تهران بدلیل وجود امامزادگان واجب التعظیم تعلق خاطر بیشتری نسبت به ری دارند. در همین راستا می توانیم با افزایش برنامه های فرهنگی در یک مرکز پژوهشی ری شناسی تحت نظر اداره ارشاد شهرستان امور مرتبط با شهرستان را بهتر پیگیری کنیم.

کاظمی در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان ری از اهمیت بالایی نسبت به سایر شهرستان های دیگر داراست لذا در سیاست گذاری تعیین ریاست در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران بسیار حساسیت ویژه ای بکار بردیم و صفوی که یکی از مدیران با تجربه استان شناخته می شود را به انتصاب رساندیم.


سیدحسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم گفت:  در مدت فعالیت خود در زمینه های مختلف ارشاد در حد توان تلاش داشتم تا به نوعی  دغدغه های مسئله ساز را کاهش دهم و معتقدم تا روزی که انسان ظرفیت دارد باید کارو فعالیت مثمر ثمر داشته باشد.


صفوی اضافه کرد: شهرستان ری با وجود امامزادگان و ابنیه تاریخی بعنوان یک قطب گردشگری فرهنگی شمرده می شود.این شهرستان بواسطه وسعت زیاد، دارای بخش های مختلفی است لذا تلاش بیشتری در توسعه امور را  می طلبد.


وی تاکید داشت :با کم کاری فرهنگی نمی توان اهداف را پیش ببریم مهم ترین عامل در اینست که با همفکری و مساعدت انجمن ها،  مطبوعات و کانون هاو... به یک هدف مشترک در عرصه فرهنگ و ارشاد برسیم تا بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل ها بهره لازم را ببریم پس تعامل و همکاری با بخشداران، شهرداری، سیاست های فرمانداری در کنار خانه مطبوعات بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید