تاریخ : 1397/10/16 14:56
شناسه : 205181

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تشریح دلایل قیمت سکه گفت: حباب سکه هم اکنون به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 آیت محمد ولی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: خرید و فروش طلا در بازار داغ نشده ولی نمی خواهیم گله کنیم که اصلا خرید و فروشی نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به ماه های قبل توجه مردم به مصنوعات طلا کمی بیشتر شده است، افزود: ولی آنطور که باید بگوییم کاسبی و داد و ستد داریم، نداریم، آنهم با این وضع و گستردگی صنعت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه داد و ستدها الان نسبت به اوایل سال طبیعتاً درصدی بهتر شده است، تصریح کرد: حباب سکه امروز بین 390 تا 400 هزار تومان است.

محمد ولی درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در روز های اخیر گفت: یکی از دلایل داخلی افزایش قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت ارز است که باعث افزایش قیمت طلا و سکه نیز می شود.

وی افزود: همچنین نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه است ضمن آنکه قیمت جهانی طلا نیز به دلیل پایان سال میلادی و افزایش تقاضا، افزایش یافته است.

 

 

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 668 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 570 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 910 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 186 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 656 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 333 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1285 دلار معامله می‌شود.

پاسخی بگذارید