تاریخ : 1397/10/16 22:40
شناسه : 205191


امام جمعه شهرستان ری گفت: گام موثر برای عبور از فتنه ها و رهایی از گرفتاری، بصیرت است لذا عوامل و موانع آن نیز با همین عامل از سر راه برداشته می شوند.

به گزارش شاخه سبز و نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا از ری ـ حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرستان ری امروز در مراسم 9 دی دادگستری شهرستان ری بیان کرد: سخن گزافی نیست اگر 9 دی را به تعبیری یوم الله بنامیم، چون در این ایام دشمنان جمهوری اسلامی سیلی سختی خوردند و این عامل باعث اقتدار روز افزون  نظام جمهوری اسلامی شد و ملت بزرگ ایران هم در این آزمون بسیار بزرگ پیروز و موفق  شدند.

شاهچراغی فتنه را عاملی کور خواند و گفت: در ماجرای فتنه همیشه غباری بر حق می نشیند تا باطل گم شود و تشخیص حق از باطل را امری امکان ناپذیر کند، لذا عوامل پشت پرده این قضیه همیشه گم هستند، چون اساساً فتنه در تمامی کشورها اینچنین وضعیتی دارد.

امام جمعه ری افزود: همه کشورها دچار فتنه می شوند لذا جمهوری اسلامی ایران از این مورد بی نصیب نماند زیرا این کشور عظمت و بزرگی خود را در انقلاب ثابت کرده است و به جهت اقتدار این انقلاب، فتنه های بزرگی هم بر آن اعمال می شود، و همه این موارد به عظمت این انقلاب باز می گردد که دنیا را به وحشت انداخت.

وی تاکید بر شناخت عظمت انقلاب اسلامی کرد و افزود: نادان تر از عوامل خارجی کسانی هستند که این انقلاب را  نمی شناسند و به میدان برای ایجاد آشوب در جامعه می آیند، چنانچه در حادثه  ۹ دی توطئه گران در آنسوی دنیا  طراحی نقشه کردند و به تحریک آشوبگران پرداختند.

شاهچراغی آشوبگران فتنه را به 3 دسته ی فاقد البصیرة، صاحب البصیره و نافذ البصیره تقسیم کرد و گفت: پایه و بنیان بصیرت از آگاهی نشات می گیرد و  عجیب ترین نکته ها در فتنه اینست که افراد ناآگاه که فاقد البصیره نامیده می شوند که هیچ تحلیلی از وضعیت روز ندارند و قدرت تشخیص حق و باطل از اراده آنان خالیست، به میدان می آیند.

امام جمعه ری ادامه داد: افراد صاحب بصیره متاسفانه نسبت به جریانات بی تفاوت عمل می کنند که اغلب آنان جزو دسته خواص هستند چون هنگامی که لب یه سخن باز کنند موجی براه می افتد ولی متاسفانه نسبت به این موضوع کاملا بی توجه هستند چنانچه خود در میدان هستند ولی شهامت ابراز عقیده ندارند حال می خواهد مبارزه سیاسی باشد چه غیر سیاسی؛ که از این قبیل افراد در تاریخ کشورمان زیاد داشتیم.

وی اضافه کرد: صفت برجسته در فتنه به افراد نافذ البصیره تعلق می گیرد که با آگاهی در صحنه حضور دارند و با این ویژگی ها سکوت نمی کنند و برای رفع تکلیف در پی اقدامی به میدان می آید.

شاهچراغی به نکاتی در مقابله با فتنه ها اشاره کرد و اظهار داشت: اصل مهم در مقابله با فتنه بصیرت است بدان معنا که انسان درک درست از حوادث را داشته باشد، کسی که عالم به زمان باشد دچار گرفتاری نخواهد شد چون یکی از مشکلات ما اینست که  نمی توانیم بهترین تشخیص را  داشته باشیم و این در حالیست که در ادعیه های مختلف در رابطه با بینش بهتر نسبت به تشخیص حق از باطل نقل های زیادی شده است.

امام جمعه ری با اشاره به نشانه های گرفتارنشدن در فتنه گفت: تبعیت از ولایت و رهبری و زیر یک پرچم با یک هدف واحد پیش رفتن، مهم ترین عاملی است که موجب گرفتار نشدن به توطئه های یک جریان خانمان سوز می شود، مردم ایران در زمان انقلاب  بدون هماهنگی و خودآگاه به دو شعار تاکید داشتند که خود مرجع پیام ها بود و این نشانه بصیرت مردم ماست که فریاد می زدند و  می گفتند "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" و یکی از شعارها هم این بود، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، این شعار یکی از اعتقادات مردم کشورمان هست چون ملت ما می دانند که مردم کوفه با آنان و از همه مهم تر با ائمه اطهارشان چه کردند.

وی به دومین عامل مقابله با فتنه اشاره کرد و افزود: دومین عامل عدم تزلزل است که اگر  انسان بصیرت داشته باشد دچار تزلزل نمی شود و می‌تواند حق و باطل را ازهم تشخیص دهد و بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها حل کند.
شاهچراغی خاطر نشان کرد: وقتی انسان با بصیرت به واقعیت برسد، در وقت حادثه حضور به موقع خواهد داشت و این حضور به موقع موجب نابودی فتنه می شود.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید