تاریخ : 1397/10/17 12:12
شناسه : 205203


فرماندار پاکدشت گفت: با اهدای پست ۴۰۰ کیلو ولت برق به شهرک صنعتی معادل همین ظرفیت شاغل در شهرک صنعتی، ایجاد اشتغال جدید صورت می پذیرد.

به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز ، هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در جلسه شورای اداری که با حضور انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران و معاونین و مشاورین برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت شهرستان پاکدشت طبق سرشماری سال ۹۵، ۳۵۱ هزار نفر جمعیت ایرانی و ۱۰۰هزار نفر جمعیت اتباع که ۳۸ هزار نفر اتباع مجاز و بقیه غیرمجاز هستند که مثل شهروندان ایرانی از انواع خدمات در حال استفاده هستند و در مشاغل مختلف در حال فعالیت هستند.

تمهیدی خاطر نشان کرد : نرخ رشد جمعیت پاکدشت از سال ۸۵ تا ۹۰ به ۳/۸۰ درصد رشد داشته که با ترکیب ۴/۸ درصد شهری و ۱۹درصد روستایی بود که با توسعه روستاها این رشد نرخ را معکوس کرده و رشد جمعیت شهری را کاهش داده است.

فرماندار پاکدشت بیان کرد: ۷۵۰ کیلومتر مساحت شهرستان با تراکم جمعیت ۲۳۷ نفر در هر کیلومتر مربع است؛ نرخ مشارکت ۳۸/۵ در پاکدشت شاهد هستیم که این نرخ مشارکت در استان ۳۷/۴ درصد است؛ نرخ بیکاری ۵/۷ درصد در شهر شهرستان طبق بررسی های مرکز آمار و سازمان مدیریت مشخص گردیده است.

وی اشاره کرد: حضور ۴ شهرک صنعتی مصوب شده چون عباس آباد، خوارزمی، علی آباد و شنزار که باعث فعال شدن ۳۰۰۰ هزار واحد صنعتی  و مشغول به کار نمودن ۵۳ هزار نفر را به همراه داشته است.

تمهیدی گفت: شهرک صنعتی علی آباد، پرداخت عوارض به گرمسار انجام می شود و پیگیری مشکلاتشان به استان تهران متوجه است، پیشنهاد صاحبان صنایع در این شهرک صنعتی ملحق شدن به تهران است.

فرماندار پاکدشت افزود: ۱۰۵ معدن شن و ماسه، خاک و آجر در پاکدشت است که با وجود این معادن این شهرستان را به یکی از مراکز مهم تولید محصولات معدنی و بتنی را تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: مشکلات کمربندی شهرستان نیازمند توجه جدی به ویژه در بخش تغییرکاربری اراضی است.

تمهیدی افزود: شهرستان پاکدشت باجمعیت 450هزار نفری در ارائه خدمات درمانی به شهروندان و تکمیل بیمارستان زعیم با مشکلات فراوان روبروست

وی اضافه کرد : اقدامات اولیه در خصوص احداث قطار شهری که در حوزه حمل و نقل نقش بسزایی در پاکدشت می تواند ایفا کند و ورزشگاه 5هزار نفری شهرستان صورت گرفته  است که به دلیل کمبود بودجه حرکت کندی در ساخت را تجربه کرده و در صورت تامین اعتبار تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان پاکدشت بیان کرد : در بخش کاهش آسیب های اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد شهرستان درصدد هستیم تا این آسیب ها را کاهش دهیم؛ ساخت گرم خانه در پاکدشت را با کمک مدیریت شهری در حال اجرا داریم.

تمهیدی تصریح کرد :طرح اجرای فاضلاب شهری موردبی مهری قرار گرفته و نیازمند نگاه ویژه در تخصیص اعتبارات است. 

وی در پایان متذکر شد : ساختمانی را برای استقرار دفاتر احزاب و شورای مشورتی جوانان استان درنظرگرفته ایم و انشالله در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید