تاریخ : 1397/10/17 22:47
شناسه : 205217

وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره تامین کننده مطمئن نفت برای هند بوده و خواهد بود.

محمدجواد ظریف عصر دوشنبه در فرودگاه دهلی نو درباره سفر سه روزه خود به هند افزود: این سفر برای شرکت در یک اجلاس مطالعاتی شکل انجام شده که غروب چهارشنبه من در آن سخنرانی خواهم داشت.
وزیر امور خارجه ادامه داد: تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه با هیات بزرگ اقتصادی به خصوص از بخش خصوصی و هیات سیاسی و اقتصادی دولتی با مقام های مختلف هندی دیدار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه روابط ایران با هند حتی بعد از تحریم روابط خوبی هست، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز امسال و بعد از تحریم ها به امضا رسیده و این توافق این امکان را برای کشور فراهم می کند که هم صادرات و واردات و هم سایر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند.
ظریف ادامه داد: حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی در این سفر نشان دهنده علاقه بخش خصوصی به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم های ظالمانه برای توسعه روابط است.
وی یاد آور شد: زمینه های زیادی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و هند وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها چابهار است. هندی ها به حضور در چابهار و در زیرساخت های ترانزیتی ایران علاقه مند هستند.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی نشان دهنده علاقه بخش خصوصی برای استفاده از این فرصت ها در شرایط تحریم های ظالمانه برای توسعه روابط است.
ظریف خاطر نشان کرد: در این سفر هیات بسیار خوبی هم از شرکت های دانش بنیان ایرانی حضور دارد.
وی گفت: بسیار خوشحالیم که اقتصاد دانش بنیان در ایران رو به توسعه است و تقریباً در همه سفرهایی که من به خارج دارم، این بخش حضور خیلی خوب و موثری دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد: فردا و پس فردا علاوه بر شرکت در دو جلسه مطالعاتی و سخنرانی در این دو جلسه، یک فروم اقتصادی داریم و دیدارهایی با چند وزیر از جمله وزیر خارجه و حمل و نقل و چند وزیر دیگر خواهیم داشت.
ظریف اضافه کرد: امیدوارم این سفر زمینه ای برای همکاری‌های دو کشور به خصوص همکاری بخش خصوصی باشد.
وی ادامه داد: از آنجایی که بنده و وزیر خارجه هند رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز هستیم، در ملاقات با وی این فرصت فراهم می‌شود که در زمینه صادرات نفت صحبت کنیم.
وی تصریح کرد: ایران همواره تامین کننده مطمئن نفت برای هند بوده و خواهد بود.
به گزارش ایرنا، ظریف در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی و جمعی از فعالان بخش خصوصی عصر امروز (دوشنبه) وارد دهلی نو شد.

پاسخی بگذارید