تاریخ : 1397/10/22 08:41
شناسه : 205285

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به طرح آمریکا برای برگزاری اجلاسی علیه ایران در ورشو پایتخت لهستان،جمعه شب در صفحه توئیتر خود نوشت: این لکه ننگ از دامان دولت لهستان پاک شدنی نیست.

ظریف ادامه داد: در شرایطی که ایران جان لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور هم‌اکنون میزبانی سیرک مذبوحانه ضد ایرانی را بر عهده گرفته است.
وی ادامه داد: به میزبان و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ضدایرانی یادآوری می‌کنم؛ آن‌هایی که در نمایش قبلی آمریکا علیه ایران شرکت کردند، یا الان مرده‌اند، یا روسیاه و منزوی‌اند. ایران اما قوی‌تر از همیشه است.
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه از تدارک نشستی با موضوع ایران در روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) خبر داده بود.
وی مدعی شد که کشورهایی از آسیا، آفریقا، نیمکره غربی، اروپا و خاورمیانه در این نشست حضور خواهند یافت.
این اقدام در ادامه تلاش‌های مذبوحانه آمریکا در ماه‌های گذشته برای القای سیاست ایران‌هراسی است.
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتر خود با کنایه به میزبانی لهستان برای نشست ضد ایرانی نوشت:1892 لهستانی از 1942 تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها درقلب تهران آرمیده‌اند.
وی افزود: بیش از یکصد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند.
عراقچی اضافه کرد: قبرستانها در ایران بعداز 30 سال قابل جایگزینی هستند اما مردم تهران 77 سال است که احترام میهمانان خودرا نگاه داشته‌اند.

پاسخی بگذارید