گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1397/10/23 12:08
شناسه : 205293


هدی سادات چاوشی- تصور کن... همچنان که یک گالری نقاشی را می بینی، ماشین ها زیر پایت حرکت کنند... در یک ایستگاه دیگر بلیط تئاتر در دست داری ودر حال نوشیدن چای یا... می توانی سرعت ماشین ها را رصد کنی..

ایستگاهی دیگر و هنری دیگر، هنری جهت بهبود حال و هوای مردم شهر قم، مجاوران، زائران و حتی توریست ها. استفاده ی خلاقانه از باقیمانده های دور ریختنی، یکی از سنت هایی است که از مادران و اجدادمان به ارث رسیده که نیاز به ایده، خلاقیت و تلاش دارد تا با همراه داشتن تبحر، به زیبایی بیاندیشیم.

پروژه ی نیمه کاره ی منوریل قم که امروزه شبیه همان باقیمانده های دورریختنی است مستعملی است که جهت بهبود و تغییر نیازمند یک نگاه هنری است تا به یک ایده آل کاربردی تقویت و تبدیل شود.

هر چند به گفته ی برخی، امکان ادامه ی عمل جراحی برای او امکان پذیر نیست و منوریل مدت هاست که در اتاق عمل منتظر بهبود و سلامتی به انتظار نشسته است اما با سلیقه ای خلاق و الهام گرفتن از عوامل شادی ساز و عرق ملی، می تواند برای جوانان و نسل آینده مفید و چه بسا مایه ی تقویت سیستم جذب توریست هم باشد.

روزی یک دکتر به دلایل مختلف از ادامه و پایان این پروژه بازماند که این مقوله در جایگاه خود نیاز به بازنگری دارد.

و امروزه شاهدیم که هدف مهیج اتمام پروژه ی عمرانی مونوریل قم که می توانست به نوبه ی خود شهر قم را به نوعی در اجرایی شدن این عملیات پیشقدم کند و حتی هنوز هم این پتانسیل در مسیر حرم تا حرم وجود دارد و قادر است کمک بسزایی را در عوامل کاربردی رقم زند، امروزه دچار اختلال افسردگی شده که چشم های خاکستری رنگ و دست های خاکی نحیف بر چانه گره زده اش مدام می گویند:  لطفا مرا تمام کنید... من حالم خوش نیست... شهر نازیباست  هوای رودخانه را به هنر خود حیات ببخشید.....

پاسخی بگذارید