تاریخ : 1397/10/25 12:00
شناسه : 205324

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: نباید حقوق یک پزشک در یک سازمان چندین برابر یک پرستار باشد بعد از اینکه بیمار بستری می شود، آموزش ها از سوی پرستار انجام شود. در نهایت ساختاری ایجاد میکند که انگیزش در سازمان را از بین می برد.


به گزارش شاخه سبز و نقل از  پایگاه خبری نگرش اقتصادی - هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه شهرستان ری در آیین تجلیل از پرستاران مرکز آموزشی و درمانی فیروز آبادی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: کاری که شما پرستاران انجام می دهید بسیار با ارزش، سخت و حساس است و از عهده هر کسی برنمی آید .

وی حضرت زینب را نماد بردباری،صبر و شجاعت نامید و گفت: توجه به این خصوصیات حضرت زینب دلیل نامگذاری روز و پرستار  است و پرستاری شغل بسیار مهم و پر ارزش در نظام اجتماعی دنیاست.

جمالی پور در ادامه یادآور شد:خدمتی که پرستاران به جامعه میکنند بی نظیر بوده و قابل ارزش گذاری نیست. درست است که در جامعه امروز کار را با پول و مادیات ارزش گذاری میکنند؛ اما بعضی از کارها قابل مقایسه با مادیات نیست.

وی تصریح کرد: مادیات در زندگی مهم است؛ اما بعضی از مشاغل به دلیل اهمیت و ارزشی که دارند، قابل سنجش با مادیات نیست.

شغل پرستاری نیز یکی از مشاغل مهم است. جمالی پور با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش شده حقوق پرستاران مورد توجه قرار گیرد، گفت: یک پرستار در کشور ما برای معیشت  زندگیش به چالش می افتد  ولی یک پزشک سالانه بیش از چهارصد میلیون درآمد دارد و این بی عدالتی در پرداخت حق و حقوق است. 

جمالی پور در پایان گفت: نباید حقوق یک پزشک در یک سازمان چندین برابر یک پرستار باشد بعد از اینکه بیمار بستری می شود، آموزش ها از سوی پرستار انجام شود. این بی عدالتی است و توسعه  کشور را مختل میکند. در نهایت  ساختاری ایجاد میکند که انگیزش در سازمان را از بین می برد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید