تاریخ : 1397/10/30 23:00
شناسه : 205380

استاد حوزه علمیه قم گفت: تکریم ایام فاطمیه تجلیل از مکارم اخلاق است. چون این ایام بروز تجلی در دین اسلام محسوب می شود.



به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز از پاکدشت ، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی، خطیب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت برگزار شد، بیان کرد:فاطمیه را بروز تجلی کنید و گرنه دشمنان درصدد انکار آن بر می آیند. 

وی اظهار کرد : رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید با احساس خطری که داشتند این ایام را عین عاشورا به عزاداری می پردازند. جوانان خودرا به کار بیهوده مشغول نکنید. در میدان مبارزه بامطالعه بیشتر فریب دشمن را نخورید.  

رفیعی گفت : مادولنگ نویسنده آلمانی الان باید ۸۹ سال سن داشته باشد و در دانشگاه آسفورد تدریس می کند، مادولنگ نویسنده آلمانی و مدرس دانشگاه آکسفورد در سن 89 سالگی بسر می برد. با آنکه مسلمان نیست اما کتابی به نام (جانشین محمد) نوشته است. در این کتاب آورده که با مسئله غدیر کاری ندارد ولی با بررسی تاریخ هر کسی متوجه خواهد شد هر پیامبری جانشینی در بهمراه خود دارد لذا محمد (ص) هم علی (ع) را تحت آموزش قرار داد.   

خطیب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) ، اضافه کرد : خداوند در سوره شعرا آیه 23 می فرماید: مابین 5 پیامبری که خواسته ای نداشتند فقط پیامبر (ص) درخواست اجر کرد، اجری که امتش اهل مودت شوند.  

وی تصریح کرد : محبت همان مهربانی در دل است و به معنای محبت عملی 10 روش دارد، مثل لحظاتی که زبانی می گوییم  السلام علیک یااباعبدالله"  رفیعی ادامه داد:روش دیگر محبت، قلبی است مانند آقای مطهری  و دیگر علمای ما که نویسنده بودند. روش سوم آن هنری است به مانند کارگردانانی که زندگانی ائمه را به صحنه می آوردند.     وی گفت : در روش چهارم مودت اخلاقی مد نظر قرار می گیرد  ودر مرحله دیگر مودت اجتماعی گاهی مودت جانی است ، مثل شهدای مدافع حرم از اسلام و حرم آل الله دفاع کردند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راههای مودت، حضوری است یعنی با حضور در دسته های عزاداری به خیابان ها بیایید و اقامه عزا کنید، درب منازلتان پرچم مشکی نصب کنید.  

رفیعی در پایان عنوان کرد: امکان ندارد عزادار مادر 11 امام باشید و او پاسخگوی شما نباشد. تجلیل از مقام حضرت زهرا(س)، تجلیل از پیامبر اکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار است.   

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید