گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1398/05/8 13:20
شناسه : 208368

  زهره مهرنوروزی –جوانک همانطور که نشسته تعادل ندارد دستانش می لرزد حتی بطوری که نمی تواند فندکش را روشن کند گاهی سرش به سمت پایین می افتد وتا چند سانتی زمین می رسد به زور بلندش می کند و به درخت تکیه می دهد آنسوتر جوانی در حین استعمال است و برایش  اصلا مهم نیست که چه کسی می آید و می رود، وضعیتش رقت بار بود و تاسف انگیز.

با دقت به تصاویر ارسالی شهروندان حاشیه شهر نگاه می کنم، زیر یکی از بوته های شمشماد جوان دیگری را می بینی که زیر اندازش چمن نمناک است.  خیلی ها دیگر به وجود این افراد عادت کرده اند و کاملا بی تفاوت هستند، اما خانواده هایی که جوان و نوجوان دارند در ناراحتی عمیق به سر می برند مثل خانم کلایی یکی از ساکنان محله بوستان برنا می گوید: ما در این منطقه در ناامنی به سر می بریم گاهی نگرانیم نکند بچه های ما از این ادم ها استعمال مواد مخدر را یاد بگیرند و یا از بچه ها به عنوان توزیع کننده مواد مخدر استفاده کنند.وی وضعیت بوستان های دیگر مانند شفق را بغرنج تر می داند و می افزاید: در این بوستان توزیع و استعمال مواد مخدر رخ می دهد.

این مادر می افزاید: متاسفانه در هرکجای حاشیه شهر که پا بگذاری ازاین دست معضلات آشکارا دیده می  شود و مسئولان کاری نمی کنند.  این شهروند می افزاید: از آنجا حضور معتادان و کارتن خواب ها دربوستان های حاشیه شهر زیاد شده است مردم دیگر بی تفاوت شده اند این در حالی است که نوجوانان مجاور بوستان ها با خطر بلقوه مواجه هستند. وی معتقد است حاشیه شهر از بی نظراتی رنج می برد. دو قطعه فیلم های ارسالی شهروندان را به استاندار، فرماندارو مالکی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی شورا ارسال کردم دربین این ها تنها استاندار پاسخ داد که از شهرداری و فرمانداری پیگیر کنید. 

هرچند که موفق نشدم با فرماندار مصاحبه داشته باشم، اما دو روز بعد اهالی ازطریق پیامک قدردانی کردند که همه کارتن خواب ها و معتادان دو بوستان شفق و برنا جمع آوری شده اند. درست است با این پیگیری آن هم به این شیوه پاسخ داد که از استاندار جای قدر دانی داشت، اما مسئله مهم این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که بار دیگر این صحنه ها تکرار نشود تا زمانی که برخورد با معتادان و کارتن خواب ها با سیستم «باری به هر جهت» باشد تکرار این دست موارد غیر ممکن نیست. 

امیدواریم که مسئولان استانی برای رفع این مشکل برنامه ای را ارائه دهند تا دیگر هیچ شهروندی شاهد این دست موارد ناگوار نباشیم.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید