تاریخ : 1398/06/3 11:58
شناسه : 208842

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا دوشنبه تا پایان هفته، سواحل دریای خزر هوا خنک می‌شود و چهار تا شش درجه کاهش دما را داریم.

«فریبا گودرزی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، تهران و قزوین بارش پراکنده داریم و برای شرق هرمزگان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده باران و احتمالا رعد و برق پیش‌بینی شده است.


وی افزود: بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده و احتمالا رعد و برق و غرب سواحل دریای خزر نیز بارش خفیف باران را خواهند داشت اما از بعدازظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با وزش بادهای خنک از عرض‌های بالاتر سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد که برای روز پنجشنبه شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق را دارند.

گودرزی خاطرنشان کرد: از امروز تا آخر هفته برای برخی مناطق شرق و جنوب شرق و منطقه زابل و شرق کرمان، وزش باد و گرد و خاک را انتظار داریم؛ سایر مناطق جوی پایدار دارند اما به لحاظ دمایی از فردا دوشنبه تا پایان هفته روی سواحل دریای خزر هوا خنک می‌شود و چهار تا شش درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی وزش باد و برای بعدازظهر افزایش ابر، پیش‌بینی شده است،‌ همچنین احتمال دارد که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش‌های پراکنده داشته باشیم؛ بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

خنک‌ترین مرکز استان کشور، شهرکرد با شش درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با ۴۶ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

پاسخی بگذارید