گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1398/09/10 23:19
شناسه : 209708


هدي سادات چاوشي: فکر کن بازيگري مشهور، که در يکي از کشورها در آن سرِ دنيا زندگي ميکند را ميشناسي، او بسيار مشهور است و هر روز مانند يک وِرد، اسم آنرا بزبان ميآوري، و تصاوير بسيار شادي از او در ذهن داري... مدل مو يا مدل لباسش را که نه، اما از محصولي استفاده کرده است و از اسم آن برند مطلع هستي... قصد خريد داري و در حالي که در خيابانهاي آرام، هميشه سبز و زيباي شهر رانندگي ميکني، حتي يک متحجر هم نميبيني.. تو بدنبال محصول مورد استفادة سلبريتي هستي!!

به توليدات فرهنگيِ موجود فکر ميکني. به اين فکر ميکني چقدر خوب است که دولت، مسئولان ذيربط و تماميِ دانشگاهها، براي شناسايي هر چالش، حل مسئله دارند!

حتي تصميم داري از فلان فوتباليست، با توجه به فلان مبلغ قرارداد که با فلان باشگاه و تيم داشته، که عکس او در بيشترين رسانه‌هاي دنيا به تصوير درآمده، پيروي کني؛ و حتي خوشحالي، و به اين فکر ميکني که ورزشِ فوتبال با پسوند آمريکايي؛ بيش از آنکه يک ورزش باشد، يک حرفة پولساز است!! آسيبهايي بسيار جدي آنرا از ذهنت دور ميکني، اما تو امروز بيش از هميشه به پول فکر ميکني!!... کتابهاي تاريخي در ذهنت مرور ميشود، يادآوريِ سلطه‌ها، ظلمها و قتلهاي انجام شده، دلت را بهم ميريزند. بوي خون را احساس ميکني. تلويزيون ماشين را روشن ميکني. ميتواني مجددا بازيگر و فوتباليست مورد علاقه‌ات را ببيني. ميتواني صداي آنها را بشنوي. نگران هستي ولي به آن اهميت نميدهي. تو بدنبال خريد محصول مورد تائيد آن آقاي بازيگر هستي!
به اين فکر ميکني که چون بنزين گران شده، قيمت انسانها نيز گرانتر شده است. تکنولوژي را از خاطرت ميگذراني. حتي رسانة ملي را. تو در سال 2019 ميلادي زندگي ميکني. بعيد است با توجه به صحبتهاي مطرح شده از «رئيس قوه قضائيه، سيد ابراهيم رئيسي» مورخ 13 آبانماه 1398، اقناع افکار عمومي و اجماع نخبگان را جهت همدلي نديده باشي!

به صحبتهاي "استاندار قم، بهرام سرمست"؛ جهت اهميت اهتمام و برنامه‌ريزي مدون در مسير اجراي سياستهاي کلان ميانديشي، بر عزم مديريتهايي جهادي فکر ميکني. به لزوم هم افزايي فراسازمانيِ مديران و اهميت رسانه ملي، در اذهان ميانديشي.
به برنامة دولت جهت اقناعِ افکار از رسانة ملي بعنوان پراثرترين و پرمخاطبترين، رسانة جمعي و ملي...!
به اين فکر ميکني که ضرورتِ اقناعِ افکار عمومي، يک حق مسلم و امري بروز است. به اين فکر ميکني که توسعه عالمانه، هم‌افزايي فراسازماني ميخواهد...
لزوم قاطعيت و بهره‌گيري از متخصصين و پيامها را نه تنها توسط پدافند غيرعامل بلکه سياست و برنامه‌اي که بصورت کاملا جدي و عميق در پيشگيري از نگراني موثر باشد را مرور ميکني.

تو ميداني که با توجه به برنامه ششم توسعه و سياستهاي کلي نظام مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين طرح در 5 سال و به صورت متناوب ميتوانست توسط دولت و مسئولان ذيربط با شيوه‌اي مناسب و جلوه‌اي مهم از شفاف‌سازي، همراه باشد. بوي بنزين حالت را متحول ميکند. بنزين ليتري 3000 تومان است. کتاب تاريخ را مجددا مرور ميکني! صداي تلويزيون ماشين را ميبندي.. تو در حال رانندگي هستي. قصد خريد يک محصول را با برند مورد علاقة بازيگر مشهور را داري....

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید