وزیر بهداشت:
تاریخ : 1398/10/12 17:05
شناسه : 209837

وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن اقدام آمریکایی‌ها در ایجاد محدودیت برای تامین داروهای بیماران بویژه بیماران خاص، گفت: تهیه داروهای بیماران خاص این روزها به شدت سخت شده است، اما خوشبختانه اکنون کمبودهای دارویی یک سوم زمان مشابه سال گذشته است.

دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار در جمع خبرنگاران، به محدودیت‌هایی که این روزها برای تهیه داروی بیماران خاص مانند sma ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: تهیه داروهای بیماران خاص این روزها به شدت سخت شده است، اما خوشبختانه در این ایام نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، کمبودهای دارویی یک سوم آن زمان است.

وی افزود: البته، برخی داروهای بیماران خاص به علت محدودیت‌های آمریکایی‌ها و اینکه کارخانه تولید کننده دارو ۱۰۰ درصد آمریکایی است، با مشکلات فراوان تهیه می‌شود که اخیرا طی مکاتبه‌ای با دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای بشردوستانه در برخی کشورها به این موضوعات و مشکلات اشاره کردم که امیدواریم با تدبیری عاقلانه، جلوی بی عقلی اقای ترامپ گرفته شود.

نمکی ادامه داد: در اینکه سازمان جهانی بهداشت و افراد صلح طلب به کمک ما می‌آیند شکی نیست اما، توان آنها هم در عرصه بین‌المللی محدود است و آمریکا علیه تمام عهدنامه‌های جهانی قد علم کرده است. برخی عهدنامه‌ها مانند عهدنامه‌های محیط زیستی را نیز ترامپ با قلدری و به شکل یکجانبه پاره کرده است. البته این موارد به معنی عدم کمک سازمان بهداشت جهانی به ما نیست و در حال بررسی جوانب اتفاقات هستند.

پاسخی بگذارید