تاریخ : 1398/10/16 14:09
شناسه : 209849

مردم ولایتمدارو شهید پرور تهران امروز در غم سردار دل ها به سوگ نشستند.




به گزارش شاخه سبز از تهران -  امروز مردم استان تهران با حضور گسترده و پرشور در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن بسمت میدان آزادی راهی شدند تا در مراسم تشییع پیکر این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و همرزمانش شرکت کنند.



اما از ساعات اولیه صبح و ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی و هم‌رزمانشان، مردم ولایتمدار و شهید‌پرور تهران در میدان انقلاب و مسجد دانشگاه تهران گرد آمدهاند و مشغول عزاداری شدند.



پس از سخنرانی باشکوه دختر سپهبد قاسم سلیمانی که خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت : آقاجان نکند شهادت پدرم ناراحتی به چهره شما بیاورد. در محضر رهبری ، آیت الله رییسی رئیس قوه قضائیه، روحانی رئیس جمهور، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران رده بالای کشوری همراه با اشک رهبر انقلاب اسلامی، مردم مومن و قدرشناس به اقامه نماز پرداختند.



مردم امروز در سوگ از دست دادن سردار خود با برپایی ایستگاه‌های صلواتی مردمی، نوحه‌خوانی و سوگواری، قرائت زیارت عاشورا و پرداختند.



حکایت امروز شهر تهران شنیدنی که نه، بلکه دیدنی است؛ ‌مردم داغداری که از گوشه گوشه استان تهران ‌آمده‌اند تا با سرداری وداع کنند که آوازه محبوبیتش مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و سردار دل‌ها شده است.



هرکس با هر زبان، قوم، تفکر سیاسی و اعتقادی آمده‌ است تا به رئیس تروریست‌های جهان ثابت کند، به شهادت رساندن فرمانده قلب‌ها نه تنها ارادت مردم نسبت به او را کم نکرد بلکه از این پس یاد و راهش در تمام قلب‌های آزاده جهان تکثیر و تشدید می‌شود.



امروز از تهران یکصدا و یکرنگ، ‌تنها ‌فریاد "مرگ بر عاملان این جنایت" به گوش می‌رسد‌‌. مردم شهیدپرور مشهد با شعارهای  " خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید" ، " فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید" و... ، پیکر پاک این شهدا را تا میدان آزادی بدرقه کردند.



گفتنی است:  پس از مراسم تشییع و اقامه نماز برپیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مجاهد مقاومت از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی در تهران بزرگ، مراسم کوتاهی نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌ برگزار می‌شود.



سپس عصر دوشنبه پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به کرمان جهت تدفین منتقل می‌شود.



عکاس خبری شاخه سبز حامد نجفی


















انتهای پیام/

پاسخی بگذارید