تاریخ : 1398/10/24 18:46
شناسه : 209910

با وجود کاهش قیمت جهانی طلا و ارز، قیمت انوع طلا و سکه در ایران افزایش یافت. این در حالی است که معمولا قیمت طلا در بازار متاثر از قیمت ارز بوده است.

(سه‌شنبه) هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم با ۳۰ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد که نسبت به روز گذشته ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر قطعه نیم سکه دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان (افزایش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته) و ربع سکه هم با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به دیروز یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه گرمی هم بدون تغییر قیمت همان ۹۳۰ هزار تومان باقی ماند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار  در طلافروشی‌ها افزایش قیمت داشته و ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود. در بازار جهانی هم هر اونس طلا با کاهش قیمت، بیش از ۱۵۴۳ دلار داد و ستد می‌شود.

ارز کاهشی شد

امروز صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هر دلار آمریکا را با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریدند و ۱۳ هزار تومان فروختند. از سوی دیگر، امروز قیمت خرید هر یورو در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.

همچنین بانک‌ها تا سقف ۱۰۰۰ یورو به مسافران کشورهای غیر همسایه ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که قیمت این ارز نیز در حال حاضر با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک‌ها، رقمی در حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

بانک‌ها نیز امروز هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۷۹۱ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۳۸۸ تومان می‌خریدند.

پاسخی بگذارید