تاریخ : 1398/10/30 16:58
شناسه : 209940

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه برف دومین عامل پاک کننده هوا است، گفت: بارش برف به نسبت باران به ذخایر زمینی ما کمک بیشتری می‌کند.

صادق ضیاییان درباره تاثیر بارش برف بر کیفیت هوا توضیح داد: در درجه اول بهترین عامل جوی که می‌تواند کیفیت هوا را در وضعیت مطلوبی قرار دهد، وزش باد است. پس از آن بارش برف بهترین عامل برای از بین بردن آلاینده‌های هوا است و بارش باران نیز پس از این دو تاثیر مطلوبی بر کیفیت هوا دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز گذشته بارش برف در پایتخت کیفیت هوا را در شرایط قابل قبولی قرار داد، گفت: به‌طور کلی پایداری جو سبب افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود اما خوشبختانه تا پایان هفته بارش‌ها در کشور کماکان ادامه دارد و با پدیده پایداری جو روبه‌رو نخواهیم شد.

ضیایان در پایان با اشاره به اینکه بارش برف برای کشور کم آبی مانند ایران به مراتب بهتر از بارش باران است، تصریح کرد: بارش برف سبب می‌شود که ذخایر برفی ما در کوه‌ها افزایش پیدا کند و در واقع مانند یک سد در نگهداری آب عمل خواهد کرد همچنین نفوذ آن در خاک بیشتر از باران است و از این جهت به آب‌های زیرزمینی کمک بیشتری می‌کند.

پاسخی بگذارید