تاریخ : 1398/11/22 17:29
شناسه : 210032

همزمان با آغاز راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن، اغلب رسانه های جهان به بازتاب این تجمع عظیم پرداختند.

راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت و شبکه‌هایی همچون الجزیره بخش‌هایی از این راهپیمایی را به صورت زنده نمایش دادند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار ایرانی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» امروز (سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه) با حضور در راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

رویترز با انتشار این خبر افزود: صبح امروز ده‌ها هزار ایرانی به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی دارند.

شبکه‌های المیسره و الاتجاه عراق نیز به صورت زنده به پوشش این راهپیمایی اقدام کرده‌اند.

پایگاه العهد ضمن پوشش خبری راهپیمایی‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: مردم ایران در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

این پایگاه لبنانی همچنین تأکید کرد: ایرانی‌ها با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی بار دیگر از انقلاب خود حمایت کردند.

العهد همچنین حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد.

آسوشیتدپرس نیز با انتشار خبری از حضور گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز با حضور در میان راهپیمایان تهران، به ارائه گزارش زنده از این تجمع عظیم پرداخت.

این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را چشمگیر توصیف کرد.

المیادین اعلام کرد که مردم ایران به ویژه در کرمان، زادگاه شهید سردار سلیمانی، پرچم کشورشان را به اهتزاز درآوردند.

شبکه لبنانی المنار نیز به پوشش رسانه‌ای راهپیمایی‌های گسترده مردمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

بر اساس این گزارش، این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد.

المنار اعلام کرد: راهپیمایی‌های میلیونی شهرهای مختلف ایران را فراگرفت.

این شبکه همچنین به پخش تصاویری زنده از راهپیمایی پرشکوه مردم ایران در نقاط مختلف ایران پرداخت.

شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور امروز شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بود که در آن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند.

این شبکه در گزارش خود اینگونه آورده است: جشن‌های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این کشور با آمریکا همزمان شده است.

پایگاه مصری الیوم السابع نیز به پوشش راهپیمایی گسترده ۲۲ بهمن پرداخت. این پایگاه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گسترده توصیف کرد.

این پایگاه مصری در گزارش خود در خصوص راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: مردم ایران در جریان راهپیمایی‌های خود پلاکاردهای حاوی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در دست داشتند.

شبکه عراقی سومریه نیوز نیز با انتشار خبر راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: شمار زیادی از مردم ایران در این راهپیمایی شرکت کردند.

کما اینکه پایگاه عرب زبان القدس العربی نیز به پوشش رسانه‌ای راهپیمایی پرشکوه ایرانیان در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

این پایگاه عرب زبان در مطلب خود در این خصوص اعلام کرد که علیرغم سرمای شدید در مناطق مختلف ایران، مردم این کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پررنگی داشتند.

در همین حال، اسپوتنیک نیز در پوشش مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

این پایگاه عرب زبان اعلام کرد که سخنان روحانی در جمع راهپیمایان ایرانی حاوی پیام‌هایی برای ایالات متحده آمریکا بود.

خبرگزاری المعلومه عراق هم گزارش داد که امروز در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی گسترده ای در سراسر این کشور برگزار شد.

این خبرگزاری افزود که میلیون ها ایرانی با وجود هوای سرد و بارش برف در برخی استان ها، برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خیابان ها آمدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با پوشش مراسم میلیونی مردم تهران گزارش داد که همزمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، باعث شد تا مردم با در دست داشتن تصاویر این شهید در راهپیمایی ها، یاد او فرمانده را گرامی بدارند.

پاسخی بگذارید