تاریخ : 1398/11/26 19:07
شناسه : 210040


شاخه سبز - مهدی غلامی : انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی چند روز دیگر ودر تاریخ دوم اسفند ماه شروع میشود که بسیاری از افراد سید مهدی مقدسی را چهره شاخص اصلاحات از حوزه اراک، خنداب و کمیجان میدانستند که با سایر گزینه ها در این حزب فرسنگها از لحاظ سابقه و تجربه ای متفاوتتر و گزینه ای بود که شانس بسیاری داشت تا بتواند در این انتخابات دبل کند و مجددا بر صندلی بهارستان تکیه بزند.


مقدسی که در ابتدا شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت وی را در بوق و کرنا میزدند ، توانست در همان مرحله اول برگ تایید صلاحیت خود را بگیرد و به این صحبتها خاتمه بدهد.


اما مقدسی به یکباره خواستار تغییر حوزه انتخابیه شد و تصمیمش برآن شد که از حوزه تهران در این انتخابات حضور پیدا کند که میسر نشد و با توجه به عدم موافقت وی نیز از حوزه انتخابیه اراک نیز تصمیم به کناره گیری کرد که این مهم باعث شوکه شدن همگان شد.


مقدسی که برای اصلاحاتیها یک چهره مطرح به شمار میرود باکناره گیریش باعث شد دست آنها کمی خالی بماند.


مسئله ای که در انتخابات مشهود است ، افرادی در حوزه اراک احتمال  رای آوری  خواهند داشت که سابقه شهرداری ، فرمانداری و استانداری و یاحتی معاونی آنرا داشته باشند و در غیر اینصورت احتمال و شانس افراد بسیار پایین است و با کمی تامل متوجه خواهیم شد که در دوره دهم ، علی اکبر کریمی که توانست رای بیاورد سابقه شهرداری اراک و مقدسی نیز سابقه معاونی استانداری ، ودر دوره قبلتر محمد حسن آصفری سابقه فرمانداری اراک را یدک میکشید. 


اما در میان کاندیدای حاضر در انتخابات پیش رو نیز فردی با این خصوصیات یافت نمیشود و به همین دلیل بسیاری از صاحب نظران میزان رای آوری آصفری و کریمی را بیشتر از سایر افراد میپندارند چراکه دارای سابقه حداقل یک دوره نمایندگی مجلس هم هستند که این مهم آنهارا از سایر کاندیدا متمایز میکند.
وجود مقدسی میتوانست انتخابات را جذابتر کند و یک سه قطبی خاصی را ایجاد نماید اما با رفتنش بسیاری از معادلات سیاسی را به هم زد و مطمئنا با ورود نمایندگان جدید طبیعتا برخی از مدیران استان مرکزی میبایست جای خودشان را به افراد دیگری بدهند.


حال باید ببینیم دوران پسا مقدسی چطور و باچه شکلی سپری خواهد شد و این در حالی است که چه نمایندگانی هم روی کار بیایند نیز بسیار مهم است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید