تاریخ : 1398/12/22 18:46
شناسه : 240156


سید مهدی مقدسی نماینده اراک، خنداب و کمیجان:
در این شرایط حساس اولویت اول در همه تصمیم گیریها، باید حفظ جان مردم باشد /  ای کاش از همان اول با بسیج کلیه امکانات، اماکن حساس و آلوده در سطح شهرستان ها و استان های کشور  قرنطینه، تعطیل و یا ضد عفونی کامل می شد/ بدون فوت وقت قرنطینه شهرها یا حداقل تعطیلی کامل اماکن عمومی و یا حساس را مدنظر قرار دهند.


شاخه سبز - سید مهدی مقدسی رییس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه می دانیم که  این روزها نه تنها ایران بلکه تقریبا اکثر کشورهای دنیا و حتی کشور های   توسعه یافته با موضوع کرونا درگیرند. اما نحوه مواجهه با این ویروس و شیوع  فراگیر آن در کشورهای مختلف متفاوت بوده، بنابراین استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در کنترل نسبی ویروس در کوتاه ترین زمان ممکن، بسیار ضروری و با اهمیت است.



مقدسی افزود: بنظر می رسد راهکار اساسی اولیه بر مبنای تجربه کشور چین در شهر ووهان، قرنطینه فوری قم به عنوان مبدا و منشا بیماری ویروس کرونا در کشور بود که متاسفانه در ابتدای امر مورد توجه  قرار نگرفت و چنانچه مسئولین امر برای این کار، دلایل منطقی داشته و دارند باید آن را برای مردم توضیح دهند چرا که امروز شاهد فراگیر شدن ویروس در کل کشور هستیم.


نماینده مجلس شورای اسلامی در اراک، خنداب و کمیجان اظهار کرد : بنظر می رسد با توجه شدت شیوع ویروس و بیماری در روزهای اخیر‌، بهترین تصمیم باز هم بستن و کنترل شدید کلیه مبادی ورودی و خروجی شهرها باشد.


وی اضافه کرد : ولی متاسفانه این کار ضروری  تا این لحظه بصورت محدود صورت گرفته و از مسئولین ذیربط و اعضای ستاد مبارزه با کرونا در کشور و استان میخواهم ضمن بررسی ابعاد این موضوع، بدون فوت وقت قرنطینه شهرها یا حداقل تعطیلی کامل اماکن عمومی و یا حساس را مدنظر قرار دهند.


مقدسی در ادامه گفت: به هر حال این شرایط ناخواسته در اکثر کشورها ایجاد شده و آنچه اهمیت دارد مشارکت فراگیر مردم در همه زمینه هاست.
از طرفی همراهی و حمایت همه جانبه از  کادر درمانی و خدماتی مرتبط که انصافآ جان بر کف در خط مقدم مبارزه با این بیماری، جلوه های زیبایی از ایثارگری را در تاریخ این سرزمین به ثبت می رساند یک ضرورت اجتناب نا پذیر است. 

وی اشاره کرد : همچنین از مسئولین امر هم انتظار داریم  بهر طریق ممکن در تامین مواد، تجهیزات و وسایل مورد نیاز در درمان فوری این بیماری همت گمارند و در همین راستا بنده، بعد از صحبت های مکرر با رئیس محترم  دانشگاه علوم پزشکی استان و کسب اطلاع از آخرین وضعیت، در دو مرحله با  وزیر محترم بهداشت مذاکره و خواستار تامین مواد و تجهیزات  لازم شدم و قطعا این پیگیریها تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت.

 
سید مهدی مقدسی در پایان ضمن آرزوی توفیق روز افزون و سلامت برای همه خادمان مردم، بویژه پزشکان با شرافت، پرستاران فداکار، پیرا پزشکان  و کادر خدماتی و اداری عزیز در بیمارستان ها، از کارگران زحمتکش و مخلص شهرداریها و دهیارهای کشور و استان مرکزی درضد غفونی کردن اماکن عمومی تقدیر نموده و گفت: تلاش های ارزشمند و از جان گذشتگی این عزیزان  در خاطر مردم خواهد ماند. بهترین کار و اقدام توسط همه مردم بزرگوار این است که به دستورات و توصیه های ستاد مربوط توجه و در منازل بمانند چرا که بی توجهی به این امر میتواند فاجعه بزرگی را رقم بزند.



انتهای پیام 

پاسخی بگذارید