تاریخ : 1399/02/3 00:46
شناسه : 240171

وضعیت کاشان نگران کننده است



به گزارش شاخه سبز از کاشان / زهرا جلوداریان - شیوع ویروس کرونا ازچهارم اسفندماه درکاشان به صورت رسمی اعلام شد. نائب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان دهم اسفندماه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : با این شرایط حاکم در شهر به زودی کل کاشانی ها کرونا خواهند گرفت  .

علیرضا مفرح افزود:این ویروس کرونا ،وحشی است اما خطرناک نیست، نوپدید وهمه گیراست ومی تواند سیستم جامعه را تحت شعاع قراردهد.


وی افزود: کنترل ویروس کرونا در کاشان دیگرامکان پذیرنیست و مدیریت شهری نمی تواند آن را ریشه کن کند چراکه این ویروس همه جا را می گیرد ومردم هیچ توجهی ندارند رعایت بهداشت فردی تنها راه نجات کاشان است که متاسفانه مردم به راحتی درکاشان در حال رفت وآمد هستند. 


دادستان عمومی و انقلاب کاشان یازدهم اسفندماه با ابرازتاسف گفت :از نظربهداشتی با توجه به تعاریف مدیریت بحران، هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته ایم.


روح الله دهقانی افزود: نحوه‌ آمد و شد مردم در سطح شهر به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد قاطبه جامعه اطلاعات کافی در این مورد ندارد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان درهفدهم اسفندماه در نشست خبری ، گفت: بروز ابتلا به این بیماری درقم 39نفردرهزارنفرجمعیت ودرکاشان 33نفر درهزارنفرجمعیت است وکاشان بعد ازقم رتبه دوم بروز ابتلا به ویروس کرونا را دارد.


 نگرانی مردم روز به روزبیشترمی شد وآمار ضدونقیض وازطرفی هرروزچراغ حجله های بیشتری در محله های کاشان روشن می شد ماسک و مواد ضدعفونی بسیارکم بود و مراکز تجاری و کارخانه ها هم تعطیل نمی شد.


مرتضایی ،فرماندار کاشان نوزدهم اسفندماه گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اسفند امسال تاکنون در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، ۸۸ نفر به علت ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.


انتشاراین خبربرای مردم کاشان موثرواعتماد مردم به مسوولین بیشترشد وتا حدودی می توان گفت برخی ازاقشارمختلف جامعه این ویروس را جدی گرفتند.  


معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و پنجم اسفندماه درسفربه کاشان گفت: کاشان از نظر تراکم جمعیت و شلوغی خیابان‌ها ،هنوزآماده به مقابله با ویروس کرونا نیست.


ایرج حرریچی ، از مردم خواهش کردو گفت : چند روزی همکاری کنید تا بتوانیم این روند صعودی را کنترل کنیم و روند ابتلای مردم  کاشان را به حداقل برسانیم.وی در مورد فعالیت کارخانه‌ها و اداره‌ها نیز چنین پاسخ داد : تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا و شورای تامین انجام می‌شود و نمی‌توان به یک‌باره همه آنها را تعطیل کرد.


وی دراین سفرسرزده به کاشان، از بیمارستان شهید بهشتی این شهر بازدید کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیست وپنجم اسفندماه درجمع خبرنگاران گفت: از پایان بهمن امسال تاکنون در ۲ بیمارستان یک‌هزار و ۵۸۱ بیمار بستری بودند و خدمات درمانی دریافت کردند که از این تعداد ۹۱۹ نفر ترخیص شدند و در زمان حاضر نیز ۴۸۲ نفر در آنها بستری هستند.


محمد حاجی‌جعفری افزود : متاسفانه تاکنون ۱۸۰ نفر به علت بیماری‌های تنفسی حاد اعم از کووید ۱۹، مشکوک یا سایر بیماری‌های تنفسی در این منطقه فوت کردند.

به گفته وی ،از پایان بهمن ماه که درگیر بیماری‌های تنفسی بودیم تاکنون ۱۵ پزشک و افزون بر ۵۰ نفر از پرستاران و سایر کادر درمان در حوزه‌های مختلف کلینیک‌ها یا پاراکلینیک‌ها درگیر ویروس کرونا شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان به خبرنگارما گفت : متاسفانه باوجود اینکه کاشان کانون بحران استان اصفهان است به جهت تمرکزمدیریت دراستان ونبود اعتبارات وعدم اختیارات مسولین کاشان  نتوانستند آنگونه که باید وشاید درمهاربحران کرونا موفق باشند.

مجید شمس افزود: ازطرف دیگر وقتی منسجم نباشند مردم هم جدی نمی گیرند همه تصمیم ها موکول به اجازه گرفتن ازاستان اصفهان است .به گفته وی ، بااین وضعیت، اوضاع کاشان نگران کننده است وباید تصمیم جد ی گرفته شود وبرنامه و اقدام ضربتی ومتناسب بابزرگی بحران اجراشود .

وی تصریح کرد: درحالی که شرایط روز به روز در کاشان بحرانی ترمی شود متاسفانه مردم این موضوع را جدی نگرفته وبه روش وسنت هرساله بازارها شلوغ وپررونق است .


وی تاکید کرد: تعطیلی ومحدودیت ساعت کاری کسبه می تواند نقش اساسی در کنترل بحران داشته باشد که متاسفانه عملیاتی نمی شود.


وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشان ازاولین روزهای انتشارخبر این بحران تمام تلاش خود را ازطریق نیروهای شهرداری درزمینه اطلاع رسانی وضد عفونی کردن اماکن عمومی وخیابان های شهر به کارگرفت.


این عضوشورای اسلامی شهرکاشان ،ممنوع کردن پذیریش وحضور گردشگران درکاشان را،امیدی درقطع این زنجیره درروزهای آینده دانست.

باازدیاد حجله های روشن ومرگ های خاموش هرروزحال کاشان بدترمی شود به ویژه اینکه چند نفرازکادردرمانی و کارمندان بانک هم جان باختند اما همچنان شهربه حالت عادی است ودرواقع ویروس کرونا استان شدن کاشان را اساسی وجدی کرد.

بنابراعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستورازشهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی بوده است.



انتهای پیام /


پاسخی بگذارید