تاریخ : 1398/12/29 23:56
شناسه : 240183



شاخه سبز از کاشان  - زهرا جلوداریان / عضو شورای اسلامی شهر کاشان در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت:هرچند سال 1398 اتفاقات متاثرکننده یی همچون سیل و اخیرا این ویروس کرونا برای کشور وکاشان رقم خورد  و همچنین  شرایط سخت اقتصادی مردم که بالا ترین سطح در آمد شهرداری ها را پوشش میدهد نیز مزید بر علت گردید اما برای شهرداری کاشان سالی پربار و پرتکاپو بود ،بدین معنا که دراین شرایط سخت و دشوار ، مدیریت شهرداری  کاشان موفق شد برای نخستین بارطی این 20 سال گذشته  136درصد وصولی یعنی 36درصد بالاتر از بودجه تکلیفی شهرداری را ،بیشتر کسب نماید.

مجید شمس افزود : هرساله دراسفندماه بالاتر از ۳۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری دریافت می شد اما به جهت شیوع و در گیری  ویروس کرونا چندان دریافتی در این ماه شهرداری نداشته است .

وی افزود : لکن ، با درایت وپیگیری مدیریت  گروهی و تعاملی مدیران و پرسنل شهری  و در راس انها شهردار پر تلاش و برنامه ای کاشان ، از محل منابع پیش بینی شده در ردیفهای مختلف  درامدی بودجه وبخشی هم از محل  پرداخت ارزش افزوده سهم شهرداریها ، این میزان  وصولی حاصل گردید .

به گفته وی ،در دوره  شهرداری سابق حداقل درپایان هرسال سه ماه حقوق پرسنل به سال بعد وحتی درهمین دوره هم دوماه معوق  بود  ،ولی امسال برای اولین بار این معوقه به یک ماه کاهش یافت .

وی تاکید کرد: پرداخت ماهانه نقدی  شهرداری کاشان، بابت حقوق ، بیمه ،دارایی  و ... جمعی  کارکنان وپرسنل خود  حدود ۱۵ میلیارد تومان می باشد .

وی تصریح کرد: هم اکنون حقوق بهمن ماه خانواده دوهزار ششصد نفری شهرداری کاشان  نیز پرداخت شده است .

عضو شورای اسلامی شهرکاشان گفت :  جای بسی افتخار است که درطول  کمتر از یک ماه جاری ( اسفندماه )طی 3نوبت پرداخت حقوق ، عیدی ، بن ارزاق ، بیمه و دارایی ، حدود  ۵۰ میلیارد تومان به خانواده بزرگ شهرداری پرداخت شده است.

مجید شمس افزود:  پرداخت بخشی از دیون مانده از دوره های قبل در بخش غرامت ملکی و احکام قضایی در سال ۹۸ بیش از ۱۸ میلیارد تومان بوده است .

  وی افزود: همچنین پرداخت عمده طلب پیمانکاران و بخش عمرانی و...  نیز جزء پرداختی های نقدی و ملکی شهرداری کاشان در طول سال بوده است که تنها در بهمن و اسفند ماه می توان به بالای ۹ میلیارد تومان آن نیز اشاره داشت .

وی در پاسخ به این سوال که مشکل اساسی شهرداری کاشان چیست ؟گفت : ضمن تشکر از همراهی مردم عزیز در بخش پرداخت عوارض مربوطه و مشارکت در روند امور جاریه شهرداری و نیز مساعدت مدیران استانی بویژه خزانه داری استان در میزان پرداختی ارزش افزوده  سهم شهرداری کاشان با  استان ، ولی در  میزان پرداختی حق شهرداری کاشان به کرات جای  بحث وبررسی داشته است .

وی افزود :از آنجا که برابرمحاسبات اولیه میزان پرداختی عوارض ازسوی مودیان مالیاتی کاشانی به استان و تناسب آن برگشت ۳ درصد سهم شهرداری باید حداقل درسال بالای  یکصد میلیارد تومان باشد ،ولی سالانه حدود نصف آن ودرچندین نوبت به شهرداری پرداخت می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: که این مهم  و همچنین پرداخت   معوقه عوارض سوخت سال ۹۷ و ۹۸ سهم شهرداری ، لازمه پیگیری  جدی ازسوی مسیولین ارشد شهری واستانی را در پی دارد .

عضو شورای اسلامی شهر کاشان ،حوادث واتفاقات غیرقابل پیش بینی همانند ویروس کرونا را برای شهرداری باری مضاعف دانست وگفت:‌حوزه مدیریت شهری علاوه بر مشارکت فعال در انجام وظائف به مقابله با شرایط خاص کنونی با ویروس کرونا بویژه موضوع سم زدائی و ضد عفونی مکرر ومستمر معابر شهری توسط نیروهای آتشنشانی و بخش خدمات ایثارگرانه نیروهای دارالسلام پرداخته است .

 مجید شمس افزود: سایر وظایف محوله شهرداری نیز مجدانه در بخش‌های مختلف پروژه های عمرانی ، فضای سبز  و زیبا سازی برای سال جدید هم انجام شده است.

وی افزود :بدیهی است شروع احداث بزرگترین پروژه عمرانی شهر ، زیر گذر بلوار قطب راوندی ،خلیج فارس به طول حدود دو کیلومتر علی رغم همه مشکلات ایجادی و اقتصادی در سال ۱۳۹۸ هم  از جمله آنها می باشد .

وی بااشاره به شرایط سخت اقتصادی ،بدهی های معوقه و کارشکنی های ایجاد شده ،  موفقیتهای پی در پی شهرداری کاشان در بخشهای عمرانی ، فرهنگی و خدماتی در روزهای پایانی سال را یک اقدام شایسته دانست وگفت: واقعا موجب رضایت و خوشحالی عمومی مردم و  کارکنان و تزریق انگیزه به آنان شده است.

وی با تأکید بر بحرانی بودن شرایط کاشان در موضوع بحران ویروس کرونا ، خواستار توجه ویژه به کاشان از سوی مدیران ارشد استانی و حتی کشوری ،برای لزوم جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت پیش امده وچاره اندیشی آن در منطقه کاشان بزرگ شد .

وی در پایان ،خواستار ،همراهی جدی و مستمر مردم در رعایت نکات ایمنی ،ماندن در منزل  ، حضور فعال خیرین و شرکت در برنامه های اعلامی از سوی مدیران شهری گردید .



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. امیر

    افتخارمیکنم به شهردار بادرایت و شجاع شهرمان که همه کارهای انجام شده و درحال انجام درسطح شهر نیز به جا و با منطق البته باحمایت اساتیدی همچون اقای شمس و خانواده بزرگ و کوشا و غیرتمند شهرداری میباشد..