تاریخ : 1399/01/3 22:38
شناسه : 240200


شاخه سبز از کاشان - زهرا جلوداریان / بخشدارقمصردرگفتگوی اختصاصی به خبرنگارما گفت : بخش قمصرباشیوع ویروس کرونا تمام توان خود را به کارگرفته تا بارعایت اصول بهداشتی وبراساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا عمل کند .     
   
 علی رضا شجاعی افزود: باشیوع ویروس کرونا در اسفندماه وبه ویژه با آغازنوروز برخی بدون توجه به شیوع این ویروس قصد ورود به بخش قمصر به ویژه شهر قمصر را دارند که درصورت عدم توجه به دستورات و توصیه ها  بیم آن می رود تا روستاها و شهرهای بخش را به شدت درگیراین ویروس کند.

به گفته وی ، حدود 60تا 70درصد جمعیت 14هزارنفری بخش قمصررا افراد سالمند تشکیل می دهند که خود زمینه نگرانی را بیشتر می کند .

وی افزود : درشهرقمصرحدود 4هزارباب خانه وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آن متعلق به افراد غیربومی است .

وی تصریح کرد: دادستان کاشان با افرادی که خانه های خود را اجاره بدهند برخورد قانونی می کند چرا که امکانات پیش بینی شده فقط برای شهراست.

وی تاکید کرد : هم اکنون درشرایط عادی نیستیم که بتوانیم باهرتعداد مسافر ومهمان امکانات فراهم سازیم و با توجه به اینکه تمام مراکز اقامتی و بومگردی شهر تعطیل است با ماندن در خانه مطمئنا هر چه زودتر رفع خطر خواهد شد .

بخشدار قمصرمی گوید : درورودی قمصرنیروهای زحمت کش شهرداری ،  بسیج و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در ایستگاه سلامت فعال هستند وبا دستگاههای تب سنج وسنجش اکسیژن خون به سلامت شهرکمک می کنند.

علی رضا شجاعی افزود: برخی سعی می کنند باهرترفندی وارد شهرشوند وبه بهانه های مختلف سعی می کنند ازایستگاه سلامت ورودی شهرعبورکنند که پسندیده نیست.

به گفته وی ، شناسایی افراد غیر بومی جز از طریق پلاک خودرو کارآسانی نیست ولی نیروهای خدوم و تلاشگر ایستگاه سنجش سلامت با نهایت بردباری تلاش خود را انجام می دهند.

وی بااشاره به اهمیت پیشگیری ازابتلا به ویروس کرونا گفت:لازم است مسافران درایستگاه سلامت ورودی شهر،با حوصله برخورد کنند وشرایط را قدری تحمل کنند نه اینکه متعرض شوند این نیروها برای سلامتی مسافران ومردم تلاش می کنند.

وی درخصوص امکانات بهداشتی در بخش قمصر گفت: داروخانه قمصر  و جوشقان قالی روزانه با دریافت سهمیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده آنها را بین مراجعین توزیع می کنند .

وی افزود :شهر کامووچوگان و روستاهای بخش نیز با توجه به اینکه فاقد داروخانه هستند ، تلاش شده تا سهمیه ای در اختیار مراکز خدمات جامع سلامت قرار گیرد تا علاوه بر بهره گرفتن از خدمات خیرین شهر، نیازهای مردم به صورت نسبی برطرف شود .

وی تصریح کرد:درشهرکاموچوگان و روستای قهرود به کمک مسئولین شهر و روستا کارگاههای تولید ماسک پارچه ای راه اندازی شده و همچنین بسته های بهداشتی برای افزاد نیازمند توسط خیرین تهیه و با نظارت مراکز بهداشتی توزیع می شود.

بخشدارقمصرگفت: کلیه معادن وصنایع بخش قمصر تا 15فروردین تعطیل هستند وفقط مغازه های تامین موادضروری مردم فعالیت دارند.

علی رضا شجاعی بااشاره به دستور دادستان کاشان جهت جلوگیری از ورودخودروهای غیربومی گفت : این دستور بسیارموثر بوده وموجبات رضایت بیشتر مردم شده است.

به گفته وی ،هماهنگی و همکاری شهرداری ها ، دهیاریها و شوراهای اسلامی شهروروستا با پایگاههای بسیج و نیروی انتظامی و همچنین مسئولین بهداشتی نفش اساسی در کنترل این ویروس داشته ودارد.

وی تصریح کرد: اگرمسافرین با انصراف از مسافرت و شهروندان نیز با ماندن در منزل همکاری و همراهی داشته باشند بزودی شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس بوده و قطعا این ویروس را شکست می دهیم .



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید