تاریخ : 1399/01/14 18:49
شناسه : 240418



شاخه سبز از ڪاشان، زهرا جلوداریان - عضو شورای اسلامی شهرڪاشان با اشاره به شرایط بحرانی ڪشوردرروزهای پایانی سال گذشته وبهارسال جدید گفت :  شهرداری ڪاشان با بررسی وبرآورد هزینه های پیشگیری ومبارزه با ڪرونا تا ڪنون بالغ بر 300 میلیارد ریال خسارت دیده است وڪرونا شهرداریها را نیازمند حمایت مالی وتوجه فوری دولت ڪرد.

مجید شمس درگفتگوبا شاخه سبز افزود: با توجه به ادامه روند فعلی درماههای اردیبهشت وخرداد، دولت باید ازمحل اعتبارات مدیریت بحران وسایرمنابع در اختیاروتخصیص این مهم درسطوح مختلف ، شهرداری ها را تامین ڪند.

وی تصریح ڪرد: شهرڪاشان یڪی ازنقاط بحرانی ڪشوردرزمینه ڪرونا بوده وشهرداری ڪاشان ازنخستین روزهای این بحران (اوایل اسفند ماه) به ڪلیه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز خود ماموریت داد تا علاوه برانجام وظایف معمول و روزانه خود به صورت ویژه، وظیفه ضدعفونی معابرو اماڪن عمومی را برعهده بگیرند.

وی بااشاره به ساماندهی وهمڪاری نیروهای مردمی و معتمدین درهیات های مذهبی ومساجد شهر با شهرداری گفت: برنامه ریزی منظم نسبت به ضد عفونی مراڪز تجمع و پررفت وآمد محلات شهراقدام و روزانه ڪل معابرسطح شهربا تجهیزات لازم دراختیارویروس زدایی ڪرونا قرارگرفت. به گفته وی ،ضد عفونی اتوبوس های شهری و بخشی از تاڪسی ها نیز از جمله برنامه های روزانه این سازمان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهرڪاشان می گوید:نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ڪاشان نیز  آماده باش ڪامل بوده اند و همچنین علاوه برانجام ماموریت های معمول درامر ضدعفونی معابر شهر نیزفعالیت مستمر داشته اند. مجید شمس افزود: نیروهای سازمان آرامستانهای ڪاشان  (دارالسلام) ازابتدای این بحران به صورت شبانه روزی وایثارگرانه خدمات تغسیل و تدفین متوفیات این بحران در سطح شهرستانهای ڪاشان و بخش عظیمی ازشهرستان آران و بیدگل را برعهده داشته اند.

وی همچنین با مهم برشمردن اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه ڪرونا ویروس گفت: مرڪز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری ڪاشان نیز  با تمام توان خود اقدام به تولید محتوای آموزشی و ترویجی در زمینه اطلاع رسانی به شهروندان ڪرده است و از طریق رسانه های اجتماعی، بیلبورد ها و استندهای شهری ، رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها به عنوان بازوی اطلاع رسانی ستاد مبارزه با ویروس ڪرونا فعایت ڪرده است.

وی فعالیت شهرداری ڪاشان دربحران ڪرونا را دلیلی برای ڪم ڪاری درحوزه های دیگر شهرداری ندانست وگفت :بخش های عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهرداری در سال 1398 با قدرت به اجرا و انجام پروژه های خود ادامه داده اند و سال 1398 به عنوان یڪ سال بی نظیر و مثال زدنی در تاریخ شهرداری ڪاشان درڪنارمهمان ناخوانده ویروس ڪرونا ثبت شد.

وی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری ڪاشان در ماههای پایانی سال گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس ڪرونا و لزوم رعایت شرایط خاص و ممانعت از مراجعات و تجمع شهروندان بخش قابل توجهی از پیش بینی های درآمدی شهرداری ڪاشان ڪه برابر روال همه ساله شهرداری ها در ماه پایانی سال وصول می شود؛ محقق نشد .

عضو شورای اسلامی شهرڪاشان گفت :به علت عدم مراجعه شهروندان بخش عظیمی از عوارضی همچون نوسازی، اصناف، خودرو و درآمدهای بخش ساختمانی و ... وصول نگردید ودرنتیجه درآمد شهرداری دردوماه اسفند وفروردین ماه با ڪاهش بسیار زیادی روبر بوده و خواهد شد ونیز بخش های مختلف ازجمله حوزه گردشگری،درآمد بخش اتوبوسرانی، اجاره اماڪن نیزبه صورت ڪامل با تعطیلی درآمد مواجه شدند. 

مجید شمس افزود: این موضوع درمقایسه با سالهای قبل و درشرایطی ڪه شهرداری هزینه های مضاعفی برای مبارزه با شیوع ویروس ڪرونا داشته و احتمال ادامه همین روال تا چند ماه آینده را دربرخواهد داشت وبه حتم شهرداری را با مشڪلات مالی روبرو ڪرده وخواهد ڪرد.


وی با اشاره به افزایش قانونی حقوق ڪارڪنان در سال جاری و لزوم پرداخت ماهانه سال جاری ، بالغ بر 20 میلیارد تومان نقدی بابت حقوق ڪارڪنان و پرداخت های ضروری و اجتناب ناپذیر دیگر گفت: در چنین شرایطی مشڪل شهرداری ها مضاعف می شود ڪه لازم است دولت با ڪمڪ و مساعدت به هنگام خودامڪان ادامه خدمت رسانی خانواده 2600 نفر ی ڪارڪنان شهرداری ڪاشان و سازمانهای وابسته را فراهم ڪند .


به گفته وی ، علاوه برتامین هزینه ها درڪارزارمبارزه با ویروس ڪرونا،  خدمت رسانی  جاری و وظائف انجام شده دربخش های زیان ده وهزینه های صورت گرفته برای مقابله با ویروس ڪرونا وعدم ڪسب درآمدهای قانونی ، شهرداری هم نباید با مشڪل مواجه شود.

وی تصریح ڪرد: دراین شرایط بحرانی ڪه تمام بخش های مختلف حاڪمیتی و مدیریتی ڪشور بویژه نیروهای درمانی ،پزشڪی و پرستاری و نیز  بخش های خصوصی و نهادهای مردمی با آن درگیرهستند وتمام امڪانات ڪشوربرای قطع زنجیره انتقال و ڪنترل این ویروس بسیج شده اند؛ در ڪن  ار بسیج همگانی ڪلیه مدیران و نیروهای خدماتی و ...تمامی دستگاههای ذیربط ، خدمات شهرداری ها ڪه دارای ساختاری خاص می باشدو در همه ماه های سال ارائه خدمات به شهروندان دارند دراین بحران هم با تلاشی مضاعف وارد  ڪارزار  شده اند .

این عضو شورای شهر ڪاشان در پایان با تاڪید بر لزوم ڪمڪ فوری دولت گفت: ساختار شهرداریها به شڪلی است ڪه اگر دولت در این بحران از آنها پشتیبانی نڪند با بحران جدی روبرو خواهند شد و امڪان خدمت رسانی جاری به شهروندان نیز از آنها سلب خواهد شد. مجید شمس، ازاستاندار اصفهان نماینده عالی دولت ومعاونت وزارت ڪشوردرامورشهری وشهرداریها درخواست حمایت مالی و فوری ڪرد .



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید