تاریخ : 1399/01/15 23:18
شناسه : 240426


شاخه سبز از اصفهان - دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به شیفت بندی و کشیک کارکنان در ایام تعطیل بیان داشت: کارکنان گمرک به دلیل وظیفه ذاتی و قانونی که دارند نمی توانند به پویش ماندن در خانه به طور کامل بپیوندند ، چون مرزبان اقتصادی کشور هستند.

وی بیان داشت: به منظور ارائه خدمات در این ایام به دو روش اقدام نموده ایم. مطابق مصوبه معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور کلیه گمرکات استان با توجه به پراکندگی گمرکات استان با حداقل یک سوم کارکنان خود در محل کار حاضر بوده اند و با توجه به خدمات الکترونیک گمرک، بسیاری از فعالیتها به صورت دورکاری انجام می شود .

دکتر رسول کوهستانی پزوه در خصوص کشیک کارکنان در ایام تعطیل رسمی نیز بیان داشت : مطابق روال همه ساله کارکنان گمرکات استان اصفهان در گمرکات مرکزی ،فرودگاه ، پست ، ذوب آهن ،فولادمبارکه و کاشان در روزهای تعطیل نیز به صورت کشیک در محل کار حضور داشته اند تا وقفه ای درامر صادرات و واردات استان پیش نیاید . 

وی در ادامه خاطر نشان کرد :در روزهای اولیه سال 99 با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدالظله تعالی)، گمرکات استان بسته حمایت از جهش تولید در سال 99 را در 39 بند آماده و تقدیم استاندار معزز کرده است. 

مدیرکل گمرکات با اشاره به اینکه در این بسته حمایتهای خاصی از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است اذعان داشت: واحدهای که به عنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده اند می توانند ضمن بهره بردن از تمام مزایای و تسهیلات گمرک تسهیلات ویژه ای نظیر ارائه ضمانت نامه بانکی با سررسید حداکثر یکساله جهت حقوق ورودی و برای ارزش افزوده با سررسید 7 مرداد 99 استفاده نمایند.

همچنین در ادامه خاطر نشان کرد : فعالان مجاز اقتصادی ترخیص کالاهایشان در مسیر سبز و زرد قرار میگیرند یعنی با اعتماد کامل به آنها کالاآنها از ارزیابی فیزیکی معاف می باشد . همچنین در صورتی که کالا مورد نیاز آنها اسناد و مدارکش کامل نباشد کالا به صورت نسیه ترخیص میگردد .


وی گفت: در ابتدای سال 98 چهار شرکت فعال مجاز در استان داشتیم ولی در حال حاضر15 شرکت به عنوان فعال مجاز اقتصادی هستند ودرادامه بیان داشت: در سال98 تعداد 60 فقره اظهارنامه فعالان مجاز اقتصادی با ضمانت نامه سررسید یکساله به مبلغ 142 میلیارد ریال ترخیص گردیده است .


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید