تاریخ : 1399/01/18 13:45
شناسه : 240443

به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان - دکتر اکبر پیرستانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ضمن تبریک به مناسبت سال نو گفت: از امروز 16 فروردین ماه کلاس های برخط این واحد دانشگاهی در سال جدید با مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آغاز و طی روزهای آینده نیز دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت دانشکده به دانشکده از کلاس های بر خط استفاده خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه از هفته اول اسفند، در مرحله اول کلاس های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز و دانشجویان در کلاس های مجازی حاضر و در مرحله دوم که از امروز آغاز می شود کلیه مقاطع تحصیلی تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه ها و برگزاری کلاس های حضوری از آموزش بر خط بهره مند خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد اصفهان با اشاره به ویژگی های کلاس برخط خاطر نشان کرد: در این روش آموزشی که یکی از بهترین و معتبرترین شیوه های آموزش مجازی در دنیا به شمار می رود بین اجزاء کلاس یعنی استاد و دانشجو تعامل همزمان برقرار می شود و دانشجویان می توانند سوالات خود را مطرح و اساتید پاسخ گوی سوالات باشند.

دکتر پیرستانی بیان داشت: روش آموزشی ما فقط محدود به کلاس های برخط نخواهد بود و از اساتید خواسته شده تا فایل صوتی،جزوات و پاورپوینت آموزشی خود را در صفحات شخصی خود در سایت دانشگاه و پیام رسان های مرتبط با دانشگاه بارگذاری کرده تا دانشجویان نیز قادر به استفاده از آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهربزرگ دانشگاهی نزدیک به 20 هزار دانشجو دارد و حضور همزمان آنان جهت شرکت در کلاس ممکن است سبب اختلال در کیفیت اینترنت و سایت دانشگاه شود از این رو با دستور ریاست دانشگاه و همت حوزه فناوری اطلاعات زیرساخت های رایانه ای دانشگاه در هفته دوم نوروز تجهیز و بروزرسانی شدند و برای دانشجویان هررشته در مقطع کارشناسی به صورت مجزا روز حضور در کلاس پیامک می شود تا شاهد تراکم در سایت نباشیم و فرایند یادگیری به بهترین شکل صورت پذیرد.

عضو ستاد آموزش مجازی واحد اصفهان از دانشجویان خواست تا در اسرع وقت نرم افزارهای ارائه شده در سایت را نصب و فیلم های آموزشی را مشاهده کنند و طبق زمانبندی که برای هر رشته به صورت مجزا اطلاع رسانی می شود در کلاس های درس شرکت و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره پشتیبان که در سایت دانشگاه قسمت کلاس آنلاین منتشر شده تماس بگیرند.

دکتر پیرستانی تصریح کرد: تا زمانی که امکان برگزاری کلاس های حضوری فراهم شود کلاس های بر خط به عنوان محور آموزشی دانشگاه شناخته شده و دانشجویان طبق زمان بندی ملزم به حضور در کلاس ها هستند و پس از آن با توجه به مصوبات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تمدید ترم و میزان آن عمل خواهد شد.



انتهای پیام /
 

پاسخی بگذارید