گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/01/23 15:20
شناسه : 240465


هدی سادات چاوشی: شب میلاد حضرت نور است. شب ولادت امام دوازدهم شیعیان. جشن نیمه شعبان یکی از بزگترین جشن‌های شیعیان است. امسال شب میلاد و سلام، بیش از همیشه در تاریخ، آغشته به عطر انتظار است.

فضای نورانی و ملکوتی مسجد مقدس جمکران، برخلاف همیشه و سال‌های گذشته در شب ولادت، خالی از زائران و دلباختگان است... عاشقان و زائرانی از مشرق و مغرب، و شمال و جنوب و حتی از کشورهای دیگر؛ که شاید خودشان اینجا حضور فیزیکی ندارند و نیستند؛ اما دلهایشان به این هویت حقانی، قطب معنوی و این شهر مذهبی پیوند خورده....

مامن امن منتظران امسال فقط باران است و باران... چه کسی فکر می‌کرد این مسجد، با قدمتی اینچنین به دلیل شیوع یک ویروس نامیمون و نافهم، آنهم در سال 2020، سبب شود تا خالی از نماز و حضور باشد. شاید امروز باید قبول کنیم که با وجود ویروس‌ها، زندگی بشر نیز دستخوش تغییرات است.

در سال‌های گذشته از چند روز مانده به تولد حضرت دوست، ریسه‌بندی داشتیم... ایستگاه‌های صلواتی داشتیم... چراغانی داشتیم و عطر اسپند و شیرینی داشتیم، اما امسال تدبیر و برنامه کشور بیش از هر چیز، بر امنیت و سلامت متمرکز بود و شیفتگان حضرت مهدی روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه_ برای رضایت قلبی امام عصر خویش، ایستاده به انتظار ایستادند و عهد خدمت داشتند که این همدلی بار دیگر چشم‌ها و دل‌های بسیاری از شیعه و غیرشیعه را به خود معطوف کرد.

امسال عده‌ای به نیت ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) در خیابان‌ها مولودی و مدح خواندند... ماسک تولید کردند و... نذرهای همدلی و بسته‌های حمایتی ـ بهداشتی داشتند که حتی در بحران کرونا ویروس، نوای امن الیجیب را، در شب میلاد خورشید عالم تاب و جلوه‌های انتظار شاهد بودیم.

مردم امسال با خیرخواهی هر چه بیشتر ایستادند. مثل همیشه با قامت‌ها و چهره‌های مختلف... هر چند امسال فقط باران بود و باران؛ اما هر خانه، پایگاهی بود برای اجتماع مهدوی و عشق... امسال خانه‌های کشورمان هر کدام یک مسجد و شاید یک جمکران بود که جوشش حیات را با آرامش و وجد درونی و بیرونی و حتی التیام دردها و درمان‌ها شاهد بودیم...

امسال از پشت میله‌های آهنی و پنجره‌ها و زیر آسمان‌ها با او صحبت کردیم... خانه‌هایمان را مزین به نور و چراغ کردیم و خانه‌های خود را که پایگاه سلامت بودند، تزئین کردیم... تا شاید صدای لبیک یا صاحب‌الامر(عج) را بیش از همیشه بپراکنیم که شاید چشمانمان به جمالش و قلب‌هایمان به ظهورش مبارک شود.

امسال بیش از هر سال متوجه شدیم که شاید خبری بزرگ در راه باشد.... امسال بیش از همیشه دل‌های شیعیان و مقربان به او گرم است...

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید