تاریخ : 1399/01/24 23:39
شناسه : 240472


به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، مهندس ابراهیم رضایی-مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب 100 امام(ره) گزارشی از عملکرد این نهاد مقدس از بدو تاسیس تاکنون را ارائه نمود.

رضایی با اشاره به اهمیت تهیه ی طرح های هادی روستا بعنوان یک نقشه ی راه برای مدیران ارشد روستاها اظهار داشت: تاکنون طرح هادی برای 12 روستای بالای 20خانوار جمعیت شهرستان تهیه و ابلاغ گردیده و در عملیات اجرایی طرح های هادی نیز در قالب : جدولگذاری ، پیاده روسازی ، زیرسازی و آسفالت  12 روستای مذکور حدود 85% پیشرفت فیزیکی انجام شده است.


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان به نهضت آسفالت از سال 1394 اشاره و تصریح کرد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دهاقان با جذب حدود یک هزار تن قیر یارانه ای(رایگان) و  با اعتبار   تقریبی بالغ بر سی میلیاردریال (سه میلیارد تومان) نسبت به اجرای آسفالت حدود  160 هزار مترمربع از معابر روستایی با مشارکت دهیاریها و همیاری مردم شریف روستاها شامل زیرسازی،  اماده سازی ، آسفالت ، جدولگذاری و ...اقدام نموده است.

رضایی ضمن تاکید بر تثبیت مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و اجرای دستورالعمل صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی اظهار داشت: در شهرستان دهاقان در راستای اجرای طرح سند دار کردن منازل روستایی و اجرای طرح قانون الحاق در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تعداد 13 هزار و 622 فقره سند مالکیت در 12 روستا و 2 شهر دهاقان و گلشن صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان به تامین مسکن اقشار محروم و اجرای پروژه های مسکونی اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان دهاقان از بدو تاسیس بنیاد مسکن تاکنون، تعداد 80 واحد مسکونی احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است.  

ابراهیم رضایی به تشریح حوادث سیل اخیر طی سال‌های 97 و 98 پرداخته و اظهار داشت: در سال 97 و 98 تعداد 350 فقره وام تعمیراتی به مبلغ 31 میلیارد ریال همراه با کمک بلاعوض تعمیراتی به تعداد 92 فقره و به مبلغ 2.1 میلیارد ریال به افرادی که واحد مسکونی آنها آسیب دیده بود پرداخت شده است و با پیگیری و تخصیص اعتبار حدود ده میلیارد ریال ( یک میلیارد تومان) طرح های حوادث در روستاهای شهرستان در قالب اجرای پل ، جداره سازی رودخانه و احداث کامال نیز در شرف اجرا می باشد.

وی افزود: تعداد 36 فقره تسهیلات احداثی حوادث روستایی به مبلغ 11.440 میلیارد ریال همراه با کمک بلاعوض به مبلغ 6.90  میلیارد ریال نیز پرداخت شده است.

رضایی تصریح کرد: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون تعداد 1737  فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 387 میلیارد ریال و کمک بلاعوض نیمه تمام تعداد 54 فقره به مبلغ 2.16 میلیارد ریال به متقاضیان روستایی پرداخت شده است.

 رضایی در قالب ساخت مسکن شهری اذعان داشت که در سطح شهرستان علاوه بر ساخت و تحویل 709 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر انجام شده و علاوه بر آن تعداد 106 واحد مسکونی نیز در شهر گلشن تا مرحله سفت کاری و نما انجام که پروژه مذکور تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری تحویل متقاضیان خواهد گردید.

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب 100 نزد بانک ملی ایران در روز 21 فروردین 1358  به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس گردید و در تقویم رسمی کشور، روز از 21 فروردین تا 31 فروردین بعنوان دهه حساب 100 حضرت امام(ره) یاد شده است.
 

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید