تاریخ : 1399/01/28 16:08
شناسه : 240481

نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت : تامین زیر ساخت های اقتصادی و حمایت دستگاه های دولتی راهکار تحقق شعار سال 99 با نام "جهش تولید" بشمار می آید.



سید علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز اشاره به شعار سال 99 کرد و بیان داشت : جهش تولید را می توان بمعنای تامین تولیدات داخلی و سامان بخشیدن این بخش از مسائل در کشور دانست. این موضوع مهم با قرنطینه و باز ایستادن موقت مشاغل و صنوف رکود نخواهد کرد چون
پسا کرونا هم فرا خواهد رسید و با مقاومت بیشتری این راه ادامه خواهد یافت. 


یزدی خواه افزود : زمان قرنطینه خانگی در مبارزه با کرونا ویروس به فضل الهی و مدیریت بهنگام مسوولانه با حداقل خسارات و ضایعات همراه خواهد بود؛ چون مدیران در این مدت به تجارب مبارزه با شیوع این ویروس دست خواهند یافت. 


وی با اشاره بر اینکه تحقق شعار سال 99 نیاز ضروری جامعه محسوب می شود، گفت: در شرایط امروز کشور و سایه افکنی این ویروس منحوس، رکود احتمالی اقتصادی را در پیش داریم لذا تحقق جهش تولید نیازمند تسهیل ضوابط و مقررات مربوطه در حوزه های بانکی، مالیاتی، بیمه ای، گمرکی با هم افزایی و همراهی دستگاه های دولتی میسر خواهد شد تا در راستای خود کفایی هر چه بیشتر کشور، راه توسعه را پیش گیریم. 


نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : تقویت و استوار سازی شرکت های دانش بنیان، نگاه به پتانسیل داخلی برای بومی سازی بر اساس نیازها و تولیدات ملی، قدم اول و حتمی است که باید در این جهت بر داشته شود. 


یزدی خواه با تاکید بر معطوف سازی نگاه به داخل و گسترش دیدگاه های منطقه ای ، ادامه داد: هدف گذاری تصاحب بازارهای منطقه ای یکی از راهکارهای اساسی خواهد بود تا جمعیتی که در همسایگی ما قرار دارند با تعامل و همبستگی بیشتر در بازار بتوانند وضعیت نابسامان اقتصادی امروز را تامین کنند و منجر به جهش بیشتر امر تولید شوند. 




وی تصریح کرد : مسئله مبارزه با شیوع هر چه بیشتر کرونا ویروس را در دو بخش می توان بررسی کرد، در مرحله اول مسئله معیشت و کسب و کار مردم مد نظر قرار دارد و از طرف دیگر ملاحظات پیشگیرانه مربوط به این ویروس منحوس و جهنمی در الویت است. 




یزدی خواه اضافه کرد : در وهله اول سلامت مردم ارجحیت به خسارات مالی دارد، چون سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی در آینده جبران پذیر است ولی اگر جان انسان ها در مخاطره قرار گیرد قطعا خانواده های بسیاری را گرفتار می شوند و پیامدهای شوم آن جامعه را دچار تنش خواهد کرد؛ پس پرتکل های پزشکی تنظیم شده در کشور لازم الاجرا هست و همه باید با یک دیدگاه برای مهار این ویروس مخرب تلاش کنیم تا زنجیره انسانی انتقال این بیماری قطع شود و این اصل با اجرایی کردن " فاصله گذاری اجتماعی" میسر خواهد بود. 


نماینده منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :در شهرری وضعیت شیوع و مبارزه با کرونا ویروس در حال کنترل مدیریتی قرار دارد چون این شهرستان وسعت زیادی دارد و متصل کننده بزرگترین شاهراه های کشور نیز می باشد، لذا شرایط ویژه تری برای مراقبت نیاز دارد.
 

یزدی خواه ادامه داد :دستاوردهای ایران و همگام شدن مردم متمدن مان در ارتباط با حل مشکلات کرونا در همین مدت کم قابل قبول است، چنانچه در بازدید های بعمل آمده از بیمارستان فیروز آبادی جهت تقدیر و تشکر از پزشکان، پرستاران و پرسنل این بیمارستان که مقاوم در این راه در حال تلاش هستند، می توان به خود باوری در مبارزه با این بیماری رسید. 


وی در خاتمه از تلاش و زحمات معلمان در فضای مجازی برای انجام تعهد قلبی و کاری آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: قطعا عدم حضور و تغییر فرآیند یادگیری و آموزش، زحمات فرهنگیان را بیشتر کرده است، امیدواریم با برنامه ریزی صحیح بحث آموزش کتب تحصیلی امسال به پایان برسد، کماکان که مسوولان با بودجه بندی درست قطعا این امر را با موفقیت به پایان می رسانند ولی ما نیز پیشنهاداتی را در 17 بند جهت تسهیل امور ارائه به مسوولان آموزش و پرورش داده ایم.


منتشر شده در روزنامه /


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید