تاریخ : 1399/01/30 23:54
شناسه : 240486

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: برای امسال طرح هادی بازنگری برای ۶۰ روستا تهیه شده و در همین راستا نقشه برداری ۱۵۰ روستا برای تهیه طرح هادی و تعیین محدوده انجام شده است.





 به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان،مهندس علی کریمی افزود: تاکنون  ۹۳۵ روستا بالای ۲۰ خانوار در سطح استان اصفهان داریم که برای  ۹۱۹ روستا  طرح هادی تهیه شده است.


وی بیان داشت: در حال حاضر برای ۴۴۶ روستا طرح‌ هادی بازنگری تهیه شده و برای ۷۰ روستا نیز طرح هادی بازنگری مجدد تهیه شده است.

معاون‌عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در راستای تهیه طرح هادی برای روستاهای بافت با ارزش و هدف گردشگری روستاهای وانشان گلپایگان، قورتان و بلان شهرستان اصفهان و روستای خفر  مصوب شد که تاکنون اجرای طرح های مذکور  ۳۰ درصد طرح هادی گردشگری در روستای خفر و ۴۰ درصد در روستای وانشان پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: امسال تهیه طرح بافت با ارزش خشوئیه شهرستان لنجان را در دست اقدام داریم.

مهندس کریمی افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری امکان اجرای طرح هادی در ۳ تا۴ سال وجود ندارد و به همین علت به صورت فاز بندی اجرای می کنیم.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آسفالت معابر مصوب گردیده که تا ۳۱ تیرماه امسال اجرا می گردد،  افزود: از این مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی دفتر مرکزی  بنیاد مسکن برای اسفالت ۱۰۷ روستا  تخصیص یافته است .

مهندس کریمی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون اعتبارات خوبی در حوزه قیر رایگان تخصیص یافته است و توانستیم ۶۵۰ روستا را آسفالت کنیم، ادامه داد: از محل اعتبار سال ۹۸ تاکنون کار آسفالت ۱۰ روستا انجام شده است.

وی با اظهار اینکه در سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی مصوب شده است که تاکنون ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است، اضافه کرد: این میزان اعتبار باید در ۲۷۹ روستاهزینه شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مصوب روستاهای سیل زده استان لرستان از توابع شهرستان پل دختر، ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۱ روستا به بنیاد اختصاص یافته است و افزود:  تهیه طرح هادی با رویکرد گردشگری برای روستاهای چم گرداب،  بابازید و خرسور دز از استان لرستان مصوب شده است.

معاون‌عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر۸۰ درصد از اعتبارات طرح هادی در روستاهای سیل زده لرستان هزینه شده است و عملیات جدول گذاری، تسطیح ، آماده سازی ، پیاده رو سازی ، سنگ فرش و آسفالت انجام شده است.

وی گفت: تاکنون برای ۲۲۴ هزار و ۲۲۹ واحد مسکونی سند با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است و در سال گذشته برای ۲ هزار و ۶۹۴ واحد مسکونی روستایی و ۴  هزار و ۸۹ واحد مسکونی شهری سند صادر شده است و در مجموع در سال قبل ۶ هزار و۷۸۳ جلد سندشهری وروستایی صادر شد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید