تاریخ : 1399/02/12 19:29
شناسه : 240539

آمار جهانی مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که تاکنون در ۲۱۲ کشور و منطقه شیوع یافته، روند افزایشی خود را به رغم اتخاذ اقدامات لازم به منظور رعایت فاصله اجتماعی در بسیاری از کشورها طی می‌کند.

 تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید تاکنون در جهان به سه میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۴۲ رسیده که از این میان ۲۳۴ هزار و ۱۱۲ تن جان باخته و یک میلیون و ۴۲ هزار و ۹۲۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر پنج کشور نخست به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به این بیماری شامل ایالات متحده، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و فرانسه هستند که آمریکا همچنان با اختلاف بالا از سایر کشورها بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان دارد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۶۳ هزار و ۸۶۱ قربانی

۲. اسپانیا ۲۳۹ هزار و ۶۳۹ مبتلا، ۲۴ هزار و ۵۴۳ قربانی

۳. ایتالیا ۲۰۵ هزار و ۴۶۳ مبتلا، ۲۷ هزار و ۹۶۷ قربانی

۴. انگلیس ۱۷۱ هزار و ۲۵۳ مبتلا، ۲۶ هزار و ۷۷۱ قربانی

۵. فرانسه ۱۶۷ هزار و ۱۷۸ مبتلا، ۲۴ هزار و ۳۷۶ قربانی

۶. آلمان ۱۶۳ هزار و ۹ مبتلا، ۶۶۲۳ قربانی

۷. ترکیه ۱۲۰ هزار و ۲۰۴ مبتلا، ۳۱۷۴ قربانی

۸. روسیه ۱۰۶ هزار و ۴۹۸ مبتلا، ۱۰۷۳ قربانی

۹. ایران ۹۴ هزار و ۶۴۰ مبتلا، ۶۰۲۸ قربانی

۱۰. برزیل ۸۷ هزار و ۱۸۷ مبتلا، ۶۰۰۶ قربانی

بنابراین گزارش، سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آنها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته شامل چین با ۸۲ هزار و ۸۷۴ مبتلا، کانادا با ۵۳ هزار و ۲۳۶ مبتلا، بلژیک با ۴۸ هزار و ۵۱۹ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، پرو، هند، سوئیس، پرتغال، اکوادور، عربستان، سوئد و ایرلند هستند.

پاسخی بگذارید