تاریخ : 1399/02/30 14:00
شناسه : 240607

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری از برگزاری همایش ری پژوهی در این شهرستان خبر داد.




به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز  - حسن خلیل آبادی در نشست مشترک شورای اسلامی شهرستان ری با شورای اسلامی استان تهران به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با اشاره بر اهمیت میراث فرهنگی و لزوم توجه به آن تاکید کرد و گفت : شهرستان ری دارای آثار ارزشمند و میراث تاریخی است لذا در راستای ارتقای جایگاه فرهنگی و تاریخی آن باید تلاش زیادی کرد.


خلیل آبادی به سابقه تمدن طولانی شهرستان ری اشاره کرد و ادامه داد: مطالعات خوبی توسط گروه تاریخ و باستان شناسی دانشگاه شهید بهشتی مرتبط با شهرری صورت پذیرفته است و افراد متخصص و اساتید در این حوزه فعالیت داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری اظهار کرد : دانشگاه شهید بهشتی سعی در برگزاری همایش ری پژوهی دارد و در سال گذشته پیش مقدمه این اقدام را ارائه داده است و همراه با فراخوان مقالات در فصل تابستان سال جاری تحت نظارت دانشگاه شهید بهشتی  همایش ری پژوهی را برگزار می کند.

وی افزود : بنا بر پیشنهاد ما و موافقت دانشگاه مذکور همایش در شهرری برگزار می شود تا مردم این خطه با سوابق تاریخی و پیشینه ری بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل کرونا زمان برگزاری همایش هنوز قطعی نشده است، تصریح کرد: قرار است اداره میراث، کمیسیون فرهنگی شورا و دانشگاه شهید بهشتی برای برگزاری همایش برنامه ریزی کنند و در ادامه بایستی فراخوان مقاله بدهند، هیئت داوری شکل بگیرد، مقاله های برتر ارائه و تبدیل به کتاب شود.

خلیل آبادی اضافه کرد : با توجه به عدم شیوع کرونا ویروس اداره میراث، کمیسیون فرهنگی شورا و دانشگاه شهید بهشتی طی برنامه ریزی مدونی برای نحوه برگزاری این همایش که شامل شکل گیری هیئت داوری و تبدیل مقالات برتر به کتاب می باشد؛ زمان دقیق برگزاری همایش قطعی خواهد شد.


رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره بر اینکه کارخانه سیمان ری توسط دولت به شهرداری واگذار شد، گفت : طی فراخوانی شهردار تهران طرح تبدیل کارخانه سیمان به موزه صنعت را ارائه داد که امیدواریم این طرح در سال 99 تصویب شود که با اجرای آن مجموعه فرهنگی سیمان ری، ابن بابویه، دژ رشکان، برج طغرل و چشمعلی  پهنه گردشگری فاخری برای ری خواهند شد.


وی تصریح کرد: چون قلعه ساسانیان یا قلعه گبری در اختیار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، باید در روزهای آینده با تولیت این آستان تبادل نظر و مشورت شود ، تا هماهنگی لازم برای تبدیل آن به موزه ری شناسی انجام شده و حتی موزه این حرم به این مکان انتقال داده شود. بعد از هماهنگی های لازم میراث فرهنگی نیز می تواند داخل آن را مرمت و بازسازی کند.


وی در پایان خاطر نشان کرد : موضوع جدایی ری از پایتخت یکی خواسته های مهم مردم شهید پرور ری می باشد، لذا از نمایندگان مجلس یازدهم تقاضای پیگیری این طرح را داریم تا  حق  از دست رفته اساسی و شهروندی مردم ری به خودشان بازگردد.



گفتنی است:  در این نشست کلیات بودجه سال 99 با تخصیص 5 میلیارد ریال تصویب شد و طی این جلسه مراسم تحلیف محسن فاضلی و مهدی مهدوی به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر و بخش قلعه نو انجام شد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید