تاریخ : 1399/02/30 15:00
شناسه : 240610

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت : ری موزه ای برای درک زنده وقایع تاریخی که مردم در آن زندگی می کنند.




به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - الهام فخاری در نشست مشترک شورای اسلامی شهرستان ری با شورای اسلامی استان تهران به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بیان کرد : با توجه به تاریخ کهن شهرستان ری لزوم شرکت در این جلسه را ارجح دانستیم چون این شهرستان یک موزه زنده از تمدن است.


 فخاری اظهار داشت : در واقع ری موزه زنده ی پویا و با صلابتی است که مردم در آن زندگی می کنند، لذا باید با همکاری های بیشتر تسهیل گر جایگاه میراث فرهنگی ری باشیم و با افزایش فعالیت ها، حضور اجتماعی مردم در این فضاها را در پسا کرونا تعالی بخشیم.
 

رئیس شورای اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد : آثار فرهنگی پتانسیل تولید ثروت و ارزش را دارا هستند، حفظ تاریخچه این آثار فرهنگی در واقع  زنده نگهداشتن تاریخ و تمدن در زمان حال است که ارزش بزرگی دارد و ما با دانش و آگاهی نسبت به انتقال بین نسلی هویتی که به پشتوانه این میراث فرهنگی برایمان استوار شده، می توانیم جامعه محکم تری داشته باشیم.


وی در پایان افزود : این روز بهانه ای شد تابه مسائل میراث فرهنگی بپردازیم که در طی سال باید همواره پیگیر این مسائل بود تا کار موثر و ارزشمند در این حوزه صورت گیرد.

گفتنی است : پس از پایان جلسه اعضای شورای اسلامی استان تهران و شهرستان ری از تعدادی از آثار باستانی ری از جمله چشمه علی، برج طغرل و کاروانسرای عباسی بازدید کردند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید