استاندار قم خبر داد:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/03/4 01:53
شناسه : 240629

استاندار قم از بازگشایی صحن حرم مطهر و اماکن مقدس بعد از عید فطر خبر داد




به گزارش شاخه‌سبز به نقل از  روابط عمومی استانداری قم «دکتر بهرام سرمست استاندار قم» در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست «دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری» برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر؛ از همراهی شهروندان قمی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

سرمست با بیان اینکه وضعیت استان قم در مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب ارزیابی شده است افزود: از مردم، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه قم به جهت این حمایت و همراهی قدردانیم.

استاندار قم با اشاره به بهبود وضعیت استان قم از وضعیت قرمز به زرد ادامه داد: با مشارکت مردم در طرح فاصله‌گذاری‌اجتماعی، امیدواریم هرچه سریعتر شرایط استان قم به وضعیت سفید تغییر کند.

وی مصوبۀ قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مشکلات عملیاتی آن برای تولیت آستان‌های مقدس گفت: طبق مصوبۀ جدید، یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب، صحن اماکن مقدس برای عموم باز خواهد بود.

سرمست با بیان اینکه بازگشایی‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند افزود: در اماکن مقدس نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار نخواهد شد.

مقام عالی دولت در استان قم در مورد نماز عید سعید فطر طبق مصوبۀ قبلی ستاد ملی کرونا در حرم ها نماز عید برگزار نخواهد شد افزود: در مساجد محلی و فضاهای روباز آنها با رعایت فاصله‌گذاری‌اجتماعی نماز عید برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت اماکن تاریخی و موزه‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

سرمست با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از تاریخ ۱۰ خردادماه ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی از ساعت 7:30 الی 14:30 خواهد بود.

استاندار قم در ادامه جانفشانی کادر بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کسانی که در مسیر خدمت به بیماران به شهادت نائل شده‌اند حکم شهید خدمت دریافت می‌کنند.

سرمست در پایان با اشاره به بازگشایی مرزهای صادراتی ایران خصوصا با کشورهای همسایه از عادی شدن گام به گام روند صادرات محصولات خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد توسعۀ اقتصادی استان قم با رویکرد تولیدات صادرات محور در دورۀ جدید باشیم.

پاسخی بگذارید