تاریخ : 1399/05/8 17:27
شناسه : 398341

همسو با اقتصاد مقاومتي و با تكيه بر دانش و توان داخلي تعميرات دوره اي توربين هاي گازي شركت پالايش نفت تهران، ضمن رعايت كليه پروتكل هاي بهداشتي، با تأمین قطعات ساخت داخل و بهترين كيفيت انجام شد.




به گزارش شاخه سبز به نقل از شرکت پالایش نفت تهران - رئيس نيروگاه شماره 3 شركت پالايش نفت تهران با اعلام اين خبر گفت: نيروگاه شماره 3 با ظرفيت عملياتي مازاد بر توليد جهت توسعه طرح هاي آتي و فعلي شركت، مي تواند پشتوانه قابل اطميناني براي شركت باشد. توربین‌های گازي از ارزشمندترين تجهيزات پالاشگاه محسوب مي شوند. از اين رو بازديد روزانه و انجام تعميرات اساسي به موقع آن همواره مدنظر قرار دارد. توربين هاي گازي جزء تجهيزات با تكنولوژي بالاي شركت تلقي شده و در اكثر شركت هاي مشابه تعميرات اساسي اين چنيني برون سپاري مي گردد كه اين امر هزينه هاي بالايي را به شرکت‌ها تحميل می‌کند اما از آنجا كه دانش تعمير و نگهداري اين نوع تجهيزات در اين مجتمع پالايشي نهادينه شده است،  لذا تعميرات دوره اي مورد نياز يكي از توربين هاي گازي مبتني بر برنامه ريزي قبلي تعيين و با تكيه بر توان داخلي و رعايت كليه پروتكل هاي بهداشتي و ايمني و مقررات مرتبط با كويد 19 در دوره 12 روزه تعريف و اجرا گرديد. از طرفي نياز بود كه با وجود تحريم ها تعدادي از تجهيزات داخلي سازي گردد كه اين مهم با هماهنگي مديريت ارشد سازمان  با استفاده  از سازندگان داخل كشور تامين گرديد.


رضايي افزود: در وضعيت فعلي بخشي از توليد برق اين مجتمع پالايشي توسط توربين هاي گازي (سه دستگاه گازسوز و يك دستگاه با سوخت دوگانه) صورت مي گيرد و اين وضيعت نيز روند افزايشي به خود داشته،  لذا آماده به كار بودن توربين ها، مستلزم نگهداري هوشمندانه و رعايت  تعميرات دوره اي مناسب  و همچنين به روز رساني تأمین قطعات يدكي اين تجهيزات مهم مي باشد. از همين منظر تيم مديران و کارکنان خدوم و ساعي ديسيپلين هاي مختلف سازمان اعم از بهره برداري، مهندسي و تداركات و تعمير و نگهداري همت خود را مصروف داشته  تا مطابق برنامه هاي پيش بيني شده ،  تجهيزات شركت را به عنوان يكي از دارايي هاي فيزيكي مهم سازمان براي توليد پايدار و تأمین نياز هاي ذينفعان به فرآورده هاي استراتژيك هميشه در چرخه بهره وري و بهبود مستمر قرار دهند.


رضايي در ادامه با اشاره اقدامات صورت گرفته در تعميرات اين تجهيز مهم تصريح كرد: با تكيه بر توان داخلي كاركنان ساعي شركت تعمير نازل مرحله اول توربين گازي، back up گيري از نرم‌افزار توربین‌های گازي موجود، تعمير سويلر هاي مسير سوخت گاز توربين گازي، تعمير و ساخت شيرهاي فشار بالاي گاز ورودي به توربين گازي و همچنين ساخت و تأمین فيلتر هاي مسير هوا و روغن از توليد كنندگان داخلي از اهم اقدامات شكل گرفته در تعمير اين توربين هاي گازي بوده است.


عضو كميته راهبري مديريت دانش شركت پالايش نفت تهران استفاده از تجربيات، دانش وتخصص كاركنان شركت را نقطه عطف تعمير اين تجهيزات مهم برشمرد وگفت: جاي افتخار و سربلندي دارد كه با تكيه بر تجربيات، دانش و تخصص كاركنان شركت و تأمین به موقع قطعات از سازندگان داخلي ضمن پايداري در توليد، بي اثر كردن تحريم ها، باعث ايجاد صرفه جويي بالاي براي  شركت پالايش نفت تهران شده است. بطوري كه  انجام اين اقدامات براي چنين تجهيزات حساس و با ارزشي و تأمین قطعات خارجي آن ده ها ميليارد ريال هزينه براي شركت در برداشت كه خوشبختانه امروز با به كار گيري دانش و تجربيات موجود در شركت و استفاده از توان سازندگان داخلي از تحميل آن بر شركت جلوگيري به عمل آمده است.


وي ادامه داد: توربین‌های گازي علاوه بر توان بالاي توليد برق، هم راستا با الزامات زيست محيطي ISO-14001 عمل مي نمايند به گونه اي كه گازهاي حاصل از فضاي احتراق آن پس از به حركت درآوردن توربين و توليد برق در چرخه استفاده بازيافت حرارتي ديگ هاي بخار براي توليد بخار قرار مي گيرند.





انتهای پیام/

پاسخی بگذارید