تاریخ : 1399/05/9 22:45
شناسه : 398357

ساخت کلیپی با شعار "من ماسک می‌زنم" توسط اداره توسعه فرهنگ سلامت در میدان نقش جهان از جمله اقدمات آگاه سازی شهروندان اصفهانی در خصوص ماسک زدن بوده است.




شاخه سبز از استان اصفهان - رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت با اعلام این مطلب گفت: از زمانی که مشخص شد اصفهان در ناحیه خطر شیوع ویروس کووید 19 قرار دارد، تصمیم گرفتیم اقدامات موثری را برای آگاه‌سازی شهروندان انجام دهیم.


فریناز تولائیان افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته چنانچه بیش از 80 درصد از شهروندان هنگام تردد در شهر و حضور در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کنند تا 90 درصد احتمال ابتلا به کرونا در میان آنان کاهش می یابد.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پس از 3 ماه خانه نشینی مردم، متاسفانه در هفته‌های اخیر توجه به توصیه های بهداشتی و ایمنی در بین شهروندان کم رنگ و به خصوص پارک های بازی کودکان بسیار شلوغ شده، لذا تصمیم گرفتیم مانور شادی را در این مکان ها اجرا کنیم.


تولائیان ادامه داد: در این مانور دو نفر در نقش پدر و فرزند وارد پارک می شدند و با خواندن شعری کوتاه و آموزنده به کودکان می گفتند که هنوز هم باید در خانه بمانند تا به بیماری کرونا مبتلا نشوند؛ در نهایت نیز دست های بچه‌ها و اسباب‌بازی‌های را ضدعفونی کرده و هدیه ای کوچک با عنوانِ "سلامت باش" به آنان تقدیم می کردند.


رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت تصریح کرد: در این مانور صفحه اینستاگرامی "سلامت باش" به کودکان معرفی شد که در آن بازی های خانگی با عنوان "خانه بازی" به خانواده ها آموزش داده می شود.


وی اظهار کرد: مانور دیگری در حال حاضر در سطح شهر اجرا می‌شود که افرادی با تن پوش‌های هیولای کرونا در پشت چراغ‌های راهنمایی رانندگی با زمان انتظارِ بیش از 100 ثانیه حاضر می‌شوند و از رانندگانِ بدون ماسک تقاضا می کنند که حتما استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار دهند.


تولائیان افزود: این مانور از دوم مرداد آغاز شده که روزانه با 30 اجرا پشت 10 چراغ خطر پرتردد شهر انجام می‌شود و تا 12 مرداد مورد توجه و اگاهی بخشی شهروندان قرار می گیرد.


رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت گفت: هدف از اجرای این مانور تاکید بر آگاه سازی شهروندان به لزوم استفاده از ماسک است.


وی به سایر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: تبلیغات انجام شده با شعار "من ماسک می‌زنم" بر روی تک پایه های سه بعدی و پایه بتونی های سطح شهر، تجهیز ناوگان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و خودروهای خدمات شهری اصفهان با پوسترهای "من ماسک می‌زنم" از جمله اقدامات انجام شده از سوی اداره توسعه فرهنگ سلامت وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است.


تولائیان خاطرنشان کرد: کلیپی با شعار "من ماسک می‌زنم" در میدان نقش جهان اصفهان نیز از سوی اداره توسعه فرهنگ سلامت تهیه شده که در این کلیپ دو فروند بالگرد، ماسکی را به روی چهره عالی قاپو می ‌زنند؛ این کلیپ در فضای مجازی منتشر شده و بازخورد خوبی داشته است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید