تاریخ : 1399/05/15 21:05
شناسه : 398368

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان گفت: خبرنگاران صدای رسای جامعه هستند و می توانند پل ارتباطی محکمی بین مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی و مسئولان باشند.




به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان، ناصر نفری ضمن تبریک به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران و عکاسان خبری جزو معدود  عناصری هستند که با اولویت پاسداشت ارزش های انسانی و در جهت تعالی و رشد آگاهی جامعه قلم می زنند و فعالیت می کنند .


وی ادامه داد: اختصاص یک روز به خبرنگار بی شک کمترین کاری است که می توان در برابر عرصه وسیع فعالیت این قشر وارسته و فرهیخته انجام داد، چرا که معضلات شغلی آن ها همواره برقرار بوده و سال ها است که اهالی قلم به ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری برای دریافت ساده ترین حقوق و دستمزد خود در قبال کاری که انجام می دهند با مشکل مواجه اند.


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان با اشاره به محدودیت منابع مالی رسانه ها به عنوان کارفرما برای تامین حق الزحمه و حقوق خبرنگاران تصریح کرد: متاسفانه سال ها است شاهد بی اهتمامی در حق و حقوق خبرنگاران و عکاسان خبری هستیم و نقصان در قانون به این روند دامن زده که لازم است نهاد های قانونگذار و متولیان امر در این مورد به طور جد وارد عمل شوند و یک بار برای همیشه مشکلات مالی و بیمه این قشر زحمت کش را برطرف کنند.


وی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت تکنولوژی نیز مزید بر علت شده تا رسانه ها مانند گذشته به ویژه رسانه های مکتوب کمتر در بین مردم به عنوان مرجع خبری قلمداد شوند و همین امر بر کاهش درآمد های رسانه ها افزوده است که در نهایت منجر به کاهش دستمزد و حق الزحمه خبرنگاران و عکاسان خبری و تعدیل نیرو در رسانه ها می شود.


وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که قلم خبرنگاران و تصاویر عکاسان خبری، آگاهی بخش و نقطه عطف شرایط اجتماعی برای داشتن جامعه شاد و یا برعکس افسرده و غمگین است. به همین جهت باید تلاش کنیم تا به عنوان مسئول به وظایف خود درست عمل کرده و امکان نشر اخبار امیدبخش را بیش از پیش فراهم کنیم و در صورت بروز مشکل در امر خدمت رسانی به مردم شریف مان، رسانه ها و به ویژه خبرنگاران کاربلد را امین دانسته و با طرح دلایل ناکامی به آن ها، زمینه انتقال درست اخبار را فراهم سازیم. بدین ترتیب از موج سواری رسانه های بیگانه کاسته می شود و از سوی دیگر اعتماد دو طرفه ای بین مردم و مسئولان بیش از پیش برقرار می شود.


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها با بیان اینکه مردم و شهروندان سرمایه های اجتماعی نظام هستند که باید همیشه با آن ها صادق بود تاکید کرد: با اعتماد به رسانه ها و انتشار حقیقت از طریق خبرنگاران و عکاسان خبری به مردم، می توان به حفظ و تجمیع این سرمایه های اجتماعی کمک کرد و برای نیل به سوی پیشرفت و توسعه و غلبه بر بحران های اقتصادی و سیاسی از خود شهروندان یاری گرفت.


وی ادامه داد: این تفکر ثابت می کند که خبرنگاران و عکاسان خبری نیروهای ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیام رسان کارآمدی برای، دولت،  نهاد ها و سازمان های خدمات رسان و بخش خصوصی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند و تنها در روز خبرنگار خلاصه نشوند.


نفری اذعان داشت: مسئولان نیز به این مهم توجه داشته باشند که در طول سال به اهمیت وجود و حضور خبرنگاران در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و غیره بها بدهند و از طریق این قشر زحمت کش صدای خود را به گوش مردم برسانند.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید