گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/05/16 19:24
شناسه : 398375

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب خبر و رسانه تبریک و شادباش گفت.



بسمه تعالی

شهر مقدس قم، خبرنگارانی را در تراز خود می‌طلبد

خداوند منان را شاکریم که توفیق خدمت درسایه‌ی هم جواری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به ما ارزانی داشت و پاسداشت عملی این شکرگزاری به این است که با نیتی خالص وبا سخت کوشی ومجاهدت در راستای خدمت به مردم و توسعه شهرمقدس قم گام هایی موثر برداریم و با ترویج وحدت و همدلی برای حل مشکلات هم افزایی نمائیم. این شهر با ارزش، خبرنگارانی را در تراز خود می‌طلبد تا مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام واقع شوند و در حال حاضر به خوبی می‌توان مشاهده نمود که نیت خالص، سخت کوشی و مجاهدت برخی خبرنگاران در کنار مدیران و مسئولان برای حل مشکلات مردم می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان باشد.

امروزه و در عصر ارتباطات خبرنگار از مهمترین عوامل دانایی، اطلاع رسانی وآگاهی بخشی است و می‌تواند تغییر مهمی در فضای فکری جامعه و تنویر افکار عمومی ایجاد نموده ونقش موثری درهمسوسازی و هم‌گرایی افق ذهنی مردم و مسئولین ایفا نماید و درتوسعه پایدار شهری وفرهنگ پذیری شهروندی ماندگار باشد.

بی شک کسانی که نابی عیار خود را به خوبی بشناسند؛ به بهترین حالت از آن پاسداری نموده و در جهت تکامل شخصی وخدمت عمومی به کار می‌بندند و با مرزبندی، دقیق منافع اجتماعی را برخواسته‌های شخصی ترجیح می‌دهند.

به کارگیری نوع ادبیات و چینش محتوای یک پیام می‌تواند در ابعاد داخلی و بین المللی تاثیرگذار باشد وتاثیرات روحی و روانی خاصی را به جامعه القاء نماید؛ به گونه‌ای که خبرنگار می‌تواند هنرنگار باشد وبا قلمش جامعه را به سمت و سوی آرامش و وحدت پیش ببرد و یا خدایی ناکرده می‌تواند ضرر نگار باشد و موجب سلب اعتماد اجتماعی شده و با ایجاد موج، بستری برای موج سواری دشمن در داخل و خارج فراهم سازد.

جسم محکوم به محدودیت زمانی و مکانیست اما اخلاق و عمل تطهیر شده همانند شهید صارمی می‌تواند ماندگاری را به یادگار گذارد و چنان افتخار بیافریند که عاملی موثر برای نامگذاری روز خبرنگار شود. هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای پاسداشت این شهید والامقام وتجلیل و قدردانی از زحمات قشری فرهیخته به خصوص خبرنگاران با اخلاص و سخت کوش شهر مقدس قم است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز ازخداوند متعال سلامتی، تندرستی وسخت کوشی این عزیزان برای ایجاد همدلی و هم گرایی جهت تحقق فرامین مقام عظمای ولایت در بیانیه گام دوم انقلاب و خدمت مضاعف به مردم در سایه عنایات خاصه بقیه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد
شهردار قم

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید