گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/05/22 23:52
شناسه : 398396

رئیس کميسيون‌عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های عمرانی قم در گیرودار تملک و عدم همکاری شهروندان است گفت: قم برای آبادانی به همکاری و همدلی شهروندان نیاز دارد.



به گزارش خبرنگار شاخه‌سبز قم؛ «رئيس کميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شوراي اسلام شهر قم، روح‌الله امرالهی» در دیدار با مدیرمسؤول، خبرنگاران و اعضای تحریریه روزنامه‌ ‌شاخه‌سبز و هفته‌نامه آفتاب‌قم اظهار کرد: تمام تلاش شورای شهر قم ساخت شهری متناسب با جایگاه قم در جهان اسلام است.


 وی با اشاره به مشکلات ساختاری  شهر قم در مباحث عمرانی تصریح کرد: در طول فعالیت خود سعی کرده با وجود سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌های متعدد طرح‌های عمرانی قم را پیش ببرد، چرا که به مرور زمان هزینه‌های تامین پروژه‌ها چندین برابر خواهد شد.


 رئيس کميسيون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در شروع فعالیت شورای شهر پنجم، ۱۶ خیابان بن‌بست وجود داشت؛ بیان کرد:  تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره از شورا حداقل ۱۰معبر را بازگشایی کنیم.


امرالهی گفت: خيابان‌های عمارياسر، بلوار جمهوری اسلامی، فردوسی، سميه، کارگر، تعاون، روحانی، کشاورز شمالی، محتشم کاشان، رينگ دوم جمکران، فهيمی، مرجعيت، آوينی، يادگار امام تا ياسمن، استاد فقيهی، زينبيه از آن جمله اين خيابان‌ها هستند.


وی با بيان اينکه در حال حاضر شاهد نارسايی‌های مختلف در ساختار کالبدی _ فضايی شهر قم هستيم که سايه اين نارسايي‌ها بر حوزه‌های مختلف شهری تأثير گذاشته است، تصريح کرد: متأسفانه سرويس‌دهی‌های نامنظم سامانه‌های حمل‌ونقلی شهر قم مزيد بر علت شده است و برآيند عملکرد تاکسی و اتوبوس از بُعد بهره‌برداری و خدمات‌دهی از مطلوبيت بالايی برخوردار نيست.


امرالهی، محروميت‌های ساختار کالبدی فضايی شهری قم را بيش از ساير کلان‌شهرهای هم‌تراز قم دانست و اظهار داشت: اين موضوع يقيناً بحث فرهنگ ترافيک شهروندی را تحت تأثير قرار خواهد داد و مانند زنجيره بخش‌های اجتماعی _ اقتصادی، شهرسازی يک شهر را مختل خواهد کرد.


عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکيد بر لزوم پيگيری احداث کمربندی غربی شهر قم يادآور شد: اين مسئله بايد از مديران عالی کشوری پيگيری شود، چرا که در صورت بی‌توجهی به اين مسئله، ترافيک برون‌شهری با سرعت‌بالا و ترافيک درون‌شهری آميخته‌شده و سوانح دلخراشی رقم می‌زند.


رئيس کميسيون‌عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، با بيان اينکه ترافيک درون‌شهری و برون‌شهری با يکديگر در حال آميخته شدن است و سوانح دلخراشی را رقم می‌زند، افزود: از اتمام مرحله مطالعاتی طرح کمربندی غربی شهر قم سال‌ها می‌گذرد و اين طرح از نظر لجستيکی، ترانزيتی، پدافندغيرعامل و مديريت بحران برای قم بسيار حائز اهميت است و بايد در بودجه سال جديد مورد توجه قرار بگيرد.


وی عنوان کرد: علی‌رغم اهميتی که شهر قم دارد بودجه آن در رديف سالانه کشور کاهش داشته و بايد در اين امر، بازنگری مثمر ثمری صورت بگيرد که مسؤول آن پيگيری مسؤولان و اعضای شورای شهر قم هستند.


امراللهی ادامه داد: تملک فاز پنج عمار یاسر، ادامه بلوار جمهوری، خیابان شهیدان برقعی، شهدای دروازه ری، میدان شهید امینی بیات، باقیمانده بلوار شهید فهیمی، آزادسازی اطراف امامزاده موسی مبرقع(ع)، آزادسازی مغازه‌های ابتدای پل حجتیه، تملک میدان شهید مطهری و اطراف مسجد چهارمردان در اولویت تملک مدیریت شهری قرارگرفته است.


وی با بیان اینکه تملک‌ها در بازگشایی معابر، بهسازی محله‌ها و تسهیل در رفت‌وآمد عمومی اثرگذار است، تاکید کرد: شهرداری برای ترغیب مالکان به‌منظور همکاری برای تملک املاک موجود در مسیر طرح‌های عمرانی شهری، با قیمت روز این تملک‌ها را انجام می‌دهد.


وی ادامه داد: سیاست شورای شهر، همکاری و تعامل با مردم و استفاده نکردن از ابزارهای قضایی برای تملک املاک موجود در طرح‌های عمرانی است که در این مسیر همکاری مردم بسیار ضروری است.


عضوشورای اسلامی شهر قم با اشاره بر لزوم تعامل رسانه‌ها با شورای شهر گفت: شورای اسلامی قم، دیدگاه مثبتی به عملکرد رسانه‌ها دارد؛ بنابراین از نقدهای کارشناسی مطبوعات استقبال می‌کند.



از نارضایتی مردم کاسته شود

همچنین در ادامه «سید علی بابامیری، مدیر مسؤول روزنامه سراسری شاخه سبز» ضمن قدردانی از حضور عضو شورای شهر در دفتر مرکزی این روزنامه اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام پروژه‌های عمرانی با مشکلات عدیده‌ای روبروست، برخی از پروژه‌ها بسیار زمانبر شده است که در نتیجه خستگی شهروندان را درپی دارد؛ بنابراین لازم است مدیران شهری در چینن مواقعی مسائل را از طریق رسانه‌ها، به مردم اطلاع و آنها در جریان برنامه‌های خود قرار دهند تا از نارضایتی مردم کاسته شود.



انتهای پیام

پاسخی بگذارید