گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/05/25 11:12
شناسه : 398397

استاندار قم با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تحقق شعار سال بر پیگیری و همت مضاعف جهت بهره برداری از 27 پروژه جهش تولید در استان قم تاکید کرد.




به گزارش شاخه سبز قم  به نقل از روابط عمومی استانداری قم «دکتر بهرام سرمست، استاندار قم» در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان قم طی سخنانی با اشاره به ابعاد خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا در استان قم و آسیب جدی به بخش خدمات اظهار کرد: بایستی به اقتضای خسارات وارده در استان‌های مختلف برای آنها تسهیلات در نظر گرفته شود.


استاندار قم با اشاره به تخصیص ۶۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت جبران خسارت کرونا به استان قم گفت: تحقق کامل این اعتبارات بایستی در دستور کار مسؤولان استان قم باشد.


وی با اشاره به معرفی 73 میلیارد تومان پرونده تسهیلات به بانک‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی ادامه داد: تنها 17 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که اهتمام ویژهٔ بانک‌ها در این زمینه را می‌طلبد.


سرمست ابراز کرد: شورای هماهنگی بانک‌های قم یک هفته فرصت دارد تا رقم پرداخت‌های خود را به سقف 73 میلیارد تومان برساند.

استاندار قم با اشاره به نسبت تسهیلات ارائه شده به منابع تخصیص داده شده افزود: دلایل عدم استقبال اصناف قم از این تسهیلات باید آسیب‌شناسی شود.


استاندار قم با بیان اینکه بیشتر اصناف قم در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند ادامه داد: باید این تسهیلات مبتنی بر اقتضائات استانی دنبال شود.


سرمست افزود: بسته اصلاحی و پیشنهادی قم برای افزایش جذابیت تسهیلات کرونایی باید طی چند روز آینده تدوین شود.


وی با اشاره به پروژه‌های جهش تولید قم، گفت: 27 پروژه‌ای که در این بخش تعریف شده باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.


استاندار قم همچنین با اشاره به پروژه‌های بسیج سازندگی در راستای اشتغال و تولید تصریح کرد: قم با احداث دهکده اقتصاد مقاومتی موافق است اما باید در این پروژه بازپروری معتادان مواد مخدر و مهارت‌آموزی آنها در اولویت بسیج سازندگی سپاه قرار بگیرد.


انتهای پیام

پاسخی بگذارید