گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/05/25 11:55
شناسه : 398398

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پليس در تامين نظم و امنيت مراسم‌های عزاداری در ایام محرم و برگزاری آن تابع تصميمات ستاد مقابله با ويروس کرونا است.


به گزارش شاخه سبز - «جانشین فرماندهی انتظامی استان قم، سرهنگ بهادر اسماعیلی» در خصوص تامين نظم و امنيت مراسم‌های عزاداری سيدالشهدا(ع)، اظهار کرد: پليس با تمام توان در ايام محرم همراه مردم است تا نظم و امنيت را به صورت کامل برقرار و عزاداران حسينی(ع) با آرامش کامل نسبت به برگزاری مراسم طبق دستورالعمل‌های صادره ستاد ملی مقابله با ويروس کرونا اقدام کنند.


وی در ادامه با بيان اين که ماه محرم جلوه و نمود ارزش‌های معنوی، فرهنگی اسلام و تشیع است، افزود: احیاء و تداعی فلسفه قیام اباعبدالله ‌الحسین(ع) در اين ايام برای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن ضروری و مهم است.


سرهنگ اسماعیلی با بيان اينکه رعايت تصميمات ستادملی مبارزه با ويروس کرونا در راستای جلوگیری از شیوع اين ويروس در طول برگزاری مراسمات مذهبی، گفت: تمامی مراسم‌ها می‌بایست با رعايت فاصله اجتماعی در راستای جلوگیری به ابتلاء همشهريان به اين ويروس منحوس اقدام کنند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه، تعامل هدفمند پليس با هيئت‌های مذهبی و هدایت شهروندان به سوی درک هر چه بیشتر آرمان‌های فرهنگ حسينی را زمينه‌ساز ارتقاء امنيت اجتماعی دانست.


سرهنگ اسماعیلی با تاکيد بر اينکه برقراری نظم و امنيت عمومی در اجرای مراسم هیئت‌های مذهبی خواسته و مطالبهٔ به حق مردم از مجموعه نیروی انتظامی و ساير دستگاه‌های امنیتی است، افزود: پليس تمام توان خود را در اين رابطه بكار گرفته و از هيچ كوششی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان دریغ نخواهد کرد.


وی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضروری است که عزاداران حسينی(ع) با تأمل بيشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه كرده و از شیوه‌های غیرمتعارف و توام با خرافه‌پرستی که موجب خدشه‌دار‌شدن دين می‌شود، خودداری کنند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در شرايط کنونی برخی از سودجویان در پی ايجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در جامعه بوده که با ضربه‌زدن به شعائر اسلامی و باورهای دینی ما، در اين راه تلاش کرده‌اند ولی با بصیرت آگاهانه و بینش ولايتمداری با رهبری داهيانه مقام عظمای ولایت و تبعیت از رهنمودهای معظم له همه ترفندها و دسيسه‌های آنان نقش بر آب شده است.


سرهنگ اسماعیلی از مسؤولان هيئت‌های عزاداری استان قم خواست، هرگونه مورد مشکوک و حرکت منجر به بی‌نظمی را بلافاصله به مرکز فوريت‌های پليس 110 اطلاع دهند.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید