گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/05/30 23:08
شناسه : 398420

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف نفتی مصداق بارز عملیات بازار باز است.




   به گزارش شاخه سبز - مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران مجلس با اشاره بر پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف نفتی، بیان کرد : آنچنان که شاهدید لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی که موجب گره گشایی از مسائل مردمی می شود، مجلس در حال رسیدگی آن است تا روند طرح گشایش اقتصادی تسریع یابد. 


طغیانی افزود :شورای هماهنگی سران سه قوه تشکیل شده است تا نسبت به موضوعات اقتصادی و تحریم ها بسرعت واکنش نشان داده و و تصمیم گیری ها تسریع یابد. به همین سبب لازم است تا طرح اوراق سلف نفتی نیز در مجلس بررسی شود. طول خدمت دولت حال کمتر از یکسال باقی مانده است، برای ابقای این طرح مجلس یازدهم وارد عمل شده است چون تا 4 سال دیگر نیز فعال خواهد بود.


   سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : فروش اوراق و بازخرید آن، بواسطه آنکه قیمت نفت بروز است و تاریخ سررسيد این اوراق دو ساله آینده هست، لذا درصدیم تا دوره های کوتاه مدت 6 ماهه یا یکساله برای فروش تدوین شود.


  وی تاکید کرد : تاثیر طرح اوراق سلف نفتی بر بازار سرمایه با اشاره بر سود و امتیازی که دولت مدنظر قرار داده اثرگذار خواهد بود دولت با این سیاست به دنبال انجام کار مالی بوده که این اقدام دولت مصداق عملیات بازار باز است، یعنی به واسطه نفت اوراقی را فروخته و در پی سیاست انقباضی انبساطی در بازار است.   




انتهای پیام /


پاسخی بگذارید