گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/06/2 13:49
شناسه : 398427

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت تشکیل کلاس های حضوری نسبت به آموزش های فضای مجازی بیشتر است، برای استفاده از سامانه شاد نیاز به حمایت دولت در تامین امکانات داریم.



علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز بیان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از آن نظر ملزم می دانیم که در 15 شهریور باشد، چون احساس می کنیم عقب ماندگی دانش آموزان جبران گذشته را خواهد کرد. لذا دولت باید زودتر نسبت به این مورد تصمیم گیری کند زیرا  حتی یک روز تاخیر هم ناراحت کننده خواهد بود.


منادی سفیدان افزود: قبل از شیوع و بحران کرونا برنامه هایی برای تغییر تقویم آموزشی داشتیم که دستخوش تغییر خواهد شد، تا تصمیمات بروز و متناسب با شرایط موجود باشد.


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : برگزاری کلاس های حضوری قاعدتا محاسن زیادی دارد چون تعامل معلم با دانش آموزان و دانش آموز با همکلاسی خود بیشتر است ولی از سوی دیگر نیر آموزش های مجازی نیز ویژگی های خود را دارد که ترجیح ما بر آموزش حضوری خواهد بود.


وی خاطر نشان کرد :سامانه شاد نیاز به یک فرستنده و گیرنده نیازمند است که خود تجهیزات لازم در این مورد را می طلبد، لذا در این راستا خواستار هم افزایی کمیته امداد و بهزیستی از دولت شدیم تا امکان تهیه تلفن همراه هوشمند و یا یک سیستم کامپیوتری فراهم آید، چون بعضا خانواده هایی هستند که از این موارد دچار نقص هستند.

منادی سفیدان در خاتمه افزود: این طرح در آینده نیز به نفع خانواده ها خواهد بود چون اگر ریشه این ویروس منحوس از بین برود و مواقعی پیش آيد که امکان تحصیل حضوری نباشد ما می توانیم با استفاده از امکانات عقب ماندگی ها را جبران کنیم پس ضرری نیز در آینده متحمل نخواهیم شد.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید