تاریخ : 1399/06/11 13:00
شناسه : 398445




به گزارش شاخه سبز از استان اصفهان - سید محمد باقر حجازی، مدیر پروژه با اشاره بر ساخت دستگاه تولید کننده ضد عفونی کننده با استفاده از اشعه پلاسما و یو، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده و شیوع بحران کرونا در همه کشورها بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تولید محصولی برای مقابله با این ویروس بودند، دراین راستا برای اولین بار در ایران اقدام به ساخت و بومی‌‌سازی دستگاه ضدعفونی کننده دست و هوا با دانش پلاسما (PLASMA SANITIZER) کردیم.


وی با بیان اینکه این دستگاه با وزن کم و بدون نیاز به مواد شیمیایی، از اکسیژن موجود در هوای پیرامون، پلاسما ازن را به صورت آنسایت تولید می‌کند، اضافه کرد: پلاسما ازن در مقایسه با ضدعفونی کننده‌های رایج که با پاشش روی سطوح باقی می‌مانند و اثرات خوردگی و هدر رفت سرمایه را در بلند مدت موجب می‌شوند، روی سطوح ذخیره نمی‌شود.


مدیر پروژه ساخت دستگاه تولید کننده ضد عفونی کننده با استفاده از اشعه پلاسما و یو وی ادامه داد: با توجه به زمان نیمه عمر پایین پلاسما ازن، این مولکول پس از مدت کوتاهی دوباره تبدیل به اکسیژن می‌شود و هیچ گونه اثرات جانبی پس از ضدعفونی ندارد، همچنین باید توجه داشت که این اشعه هیچ لک و یا اثر مخربی روی سطوح و البسه ایجاد نمی‌کند.


وی افزود: سهولت استفاده از پلاسما سنیتایزر و پوشش کامل تمامی نواحی، ریسک خطای نیروی انسانی را در انجام عملیات ضدعفونی به حداقل رسانیده و اثربخشی عملیات ضدعفونی را تضمین می‌کند. 


حجازی با بیان اینکه پلاسما ازن می‌تواند تمامی سطوح، منافذ، ترک‌ها، فیلترهای تهویه و ... را پوشش دهد، اضافه کرد: قدرت اکسایش بالا، سرعت بالای ضدعفونی و یکنواختی ضدعفونی از دیگر مزایای استفاده از پلاسما ازن است.


حجازی آرندی این پروژه را تاکنون چهار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مراحل ثبت این پروژه تحقیقاتی در دست اقدام است.


وی تصریح کرد: تولید انبوه این دستگاه می‌تواند به ضدعفونی محیط در مراکز درمانی، مراکز جمعیتی و ... کمک قابل توجهی کند. 


مدیر پروژه ساخت این دستگاه تولید کننده ضد عفونی کننده  گفت:همچنین این شرکت موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده با استفاده از تکنولوژی یووی یا فرابنفش شده که قادر است همه سطوح را با مکانیزم چرخشی 360 درجه ضدعفونی و قابلیت کنترل از راه دور و اتصال به اینترنت را دارد.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید